Lotnisko Meigs dziesięć lat później

Lotnisko Meigs Fields w Chicago

Jeden z najbardziej zdumiewających rozdziałów w historii lotnictwa USA miał miejsce 1 kwietnia dziesięć lat temu, kiedy burmistrz Chicago Richard Daley zarządził skryte zniszczenie lotniska general aviation Meigs w Chicago, wysyłając pod osłona ciemności ciężki sprzęt, aby wyryć ogromne znaki X na całej długości drogi startowej. W tym czasie, Daley twierdził, że działanie to było konieczne, aby chronić miasto przed terroryzmem, ale szybko przyznał, że to był pierwszy etap spełniania jego marzeń, aby na pasie ziemi Northerly Island, na którym zlokalizowane był obiekt, utworzyć park.

Od tego czasu LiveNation zbudował tam tymczasową scenę do organizacji koncertów, ale funkcjonalność parku odbiega daleko od wyobrażeń Daleya. Co ciekawe, obecnie kilka osób nadal kontynuuje walkę o przywrócenie lotniczego charakteru Meigs, chociaż zgodnie z informacjami uzyskanymi przez Chicago Sun-Times od urzędników Departamentu Transportu (DOT), nie ma realnych możliwości, żeby samoloty kiedykolwiek tam wróciły.
 
W rocznicę zniszczenia Meigs, Sun-Times opublikował informację, że ówczesny prezes Chicago Transit Authority, Frank Kreusi, jeden z najbardziej zaufanych ludzi Daleya, opracował ten plan i kontaktował się również z DOT, aby upewnić się nie będzie żadnych znaczących problemów z tego powodu. Choć urzędnicy Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) szybko publicznie potępili zniszczenie tego obiektu, to konsekwencje były ostatecznie stosunkowo niewielkie. Miasto Chicago musiał zapłacić grzywnę 33 tys. dolarów za brak wymaganej informacji z 30-dniowym wyprzedzeniem o zamknięciu lotniska i musiało zwrócić 1 mln dolarów funduszy federalnych, które w poprzednich latach zostały przeznaczone na poprawę infrastruktury lotniskowej Meigs.

Najważniejszym atutem Meigs Field dla korzystających z niego pilotów była lokalizacja obiektu w bezpośrednim sąsiedztwie chicagowskiego downtown, gdzie praktycznie w odległości kilkuset metrów, znajdują się drapacze chmur, najsłynniejsze muzea, akwarium oraz budynki federalne. Lotnisko oznaczone było jako IATA: CGX , ICAO: KCGX i posiadało pas startowy o wymiarach 1200 x 46 m.

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus

Komentarze

to najlepszy przyklad ile mozna zalatwic pod przykrywka zagrozenia terrorystycznego nawet w kraju tak demokratycznym jak Ameryka.

Głupota ludzka nie zna granic i na wszystkich kontynentach jest jednakowa.