Koalicja przemysłu przeciwko dodatkowym podatkom w lotnictwie
Koalicja blisko 30 grup przemysłu lotniczego (w tym AEA, ALPA, AOPA i NATCA) zawiązała się w walce przeciwko zwiększeniu podatków nałożonych na branżę lotniczą przy jednoczesnym sygnalizowaniu potrzeby wsparcia programów finansujących tę gałąź gospodarki. Stowarzyszenie Elektroniki Samolotowej (AEA) wydało oświadczenie, w którym wzywa Kongres do odrzucenia projektu wprowadzenia dodatkowych obciążeń finansowych.
W tym samym oświadczeniu AEA chwali administrację za finansowanie modernizacji systemu NextGen w wysokości 1 mld dolarów. Jednym z nowych podatków miałaby być opłata za użytkowanie przestrzeni powietrznej przez samoloty GA, która według planów ma wynosić 100 dolarów za "wszystkie loty" (z wyłączeniem operacji maszyn tłokowych i kilku innych). Druga opłata byłaby pobierana w formie security tax w wysokości 5 dolarów od pasażera.
Koalicja twierdzi, że 100 dolarów opłaty za lot zdławi aktywność branży lotnictwa ogólnego w USA - branży, która generuje 1,3 milionów miejsc pracy i każdego roku 150 miliardów dolarów przychodów. Grupa twierdzi, że zdobyła poparcie "prawie 120" członków Kongresu, którzy sprzeciwiają się nowym podatkom i którzy już akcentowali w Kongresie, że nowe obciążenia będą kosztowały linie lotnicze około 1 mld dolarów rocznie. Liczba ta odpowiada wartości finansowania NextGen zapewnionej w ramach rządowego planu. Dodatkowo, proponowany podatek security tax zwiększyłby obecnie istniejący, podwajając go w 2012 r. do 5 dolarów (za podróż w jedną stronę) i do 7,50 dolarów w 2017 r.
Komentarze