KLM finansuje rozwój projektu „Flying-V”
Wydaje się pewne, że Boeing lub Airbus będą nadal dominować w kwestii produkcji dużych samolotów, ale co ciekawe, naprzeciw im wychodzą linie lotnicze KLM. Holenderski przewoźnik ogłosił, że wspomaga finansowanie rozwoju programu Flying-V, samolotu zaprojektowanego przez studenta Delft University of Technology Justusa Benada.
W ostatnich latach KLM rozwinął się jako pionier w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w branży lotniczej”, powiedział Pieter Elbers, prezes KLM. „Jesteśmy dumni z naszej progresywnej współpracy z TU Delft, która dobrze wpisuje się w strategię KLM i stanowi dla nas ważny kamień milowy na drodze do trwałego rozwoju branży lotniczej".
Projektanci twierdzą, że Flying-V będzie zużywał o 20% mniej paliwa niż Airbus A350, przewożąc mniej więcej taką samą liczbę pasażerów. Roelof Vos, kierownik projektu w TU Delft, podkreśla efektywność Flying-V jako ważnego elementu przemysłu ostatecznie zmierzającego do rozwoju napędów elektrycznych. Vos twierdzi, że „lotnictwo przyczynia się do około 2,5% globalnej emisji CO2, a branża wciąż się rozwija, więc naprawdę musi szukać bardziej zrównoważonych napędów".
"Musimy więc opracować nowe technologie, które zmniejszą zużycie paliwa w inny sposób”, dodał. Całkowita rozpiętość skrzydeł ma wynosić 213 stóp, zasadniczo tyle samo, co A350. Prototyp ma powstać do października 2019 r., ale raczej nie wejdzie do służby przed 2040 r.
Komentarze