Przejdź do treści
Źródło artykułu

iPady mogą usuwać dane nawigacyjne

Pilotom, którzy korzystają z zainstalowanych w iPadach aplikacji umożliwiających zobrazowanie map i kart podejść zaleca się dokładne przetestowanie ich przed lotem, ma to związek z najnowszą aktualizacją systemu operacyjnego firmy Apple. iOS5 zawiera funkcję zarządzania plikami, która przydaje się przy ściąganiu z Internetu plików multimedialnych, jednak może wprowadzać bałagan w nawigacyjnej bazie danych.

W oświadczeniu na swojej stronie internetowej, dostawca aplikacji planowania lotu, firma ForeFlight wyjaśnia, że iOS5 losowo usuwa dane, aby zrobić miejsce dla nowych plików i może to właśnie dotyczyć map lub kart podejść. iPad wyświetla symbol "czyszczenia" przy ikonie aplikacji, z której usuwa dane, jednak łatwo to przeoczyć. ForeFlight zaleca kilka strategii, które powinny zabezpieczyć pilota przed odkryciem, że wprowadzone zmiany spowodowały zniknięcie informacji, które są potrzebne do lotu.

Najbardziej oczywista rada to po prostu sprawdzić jeszcze zanim wylecisz - czy masz wszystkie dane, które zapisałeś. ForeFlight wbudował funkcję do swojej aplikacji, która sprawdza czy pełen pakiet danych znajduje się nadal w pamięci urządzenia. Nie jest to funkcja automatyczna - użytkownik musi zainicjować ten proces, wykonując go na ziemi przed lotem.

Natomiast, aby zapobiec usuwaniu danych w trakcie lotu, ForeFlight zaleca wyłączenie przed startem systemów WiFi i 3G. Dodatkowo, występowaniu problemu zapobiegnie przede wszystkim utrzymanie na dysku urządzenia sporej ilości wolnego miejsca.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony