Przejdź do treści
Źródło artykułu

Firma Diamond planuje budowę małego samolotu pasażerskiego

Firma Diamond Aircraft Industries współpracuje z rosyjską spółką Rostec w kwestii opracowania taniego, 19 miejscowego, napędzanego silnikiem wysokoprężnym, kompozytowego samolotu przeznaczonego do użytku w odległych częściach Rosji, gdzie nie występuje komunikacja drogowa lub kolejowa. Samolot ma zastąpić przestarzałego dwupłatowca An-2 i turbośmigłowego L-410. "Maszyny obecnie tam wykorzystywane posiadają niskie zużycie paliwa, ale wysokie koszty operacyjne", powiedział prezes Rostec, Siergiej Czemiezow.

"Stworzenie całkowicie nowego samolotu ma wypełnić tę niszę i pozwolić na wymianę przestarzałej floty. Rosja obecnie nie produkuje żadnych konstrukcji tego segmentu, a te zbudowane w innych krajach są zaktualizowanymi wersjami wcześniejszych modeli”, dodał. Z kolei Christian Dries, prezes Diamond wyjaśniał, iż na rynku istnieje zapotrzebowanie na co najmniej 200 statków powietrznych tego typu. "Widzimy potencjał działań rządu rosyjskiego w kwestii zaangażowania się w odbudowę infrastruktury upadającego sektora lotniczego w odległych regionach kraju oraz subsydiowanie usług lotniczych. Patrzymy na Rosję, jako na perspektywiczny rynek, ponieważ posiada ona znaczne terytoria, nadające jej duży potencjał w rozwoju wewnętrznego usług", dodał.

Samolot, który będzie napędzany silnikiem diesla, ma być 2,5 razy bardziej wydajny niż obecne konstrukcje, a jego pierwsze dostawy mają być realizowane w 2016 r. Tymczasem kilku producentów tego sektora rynku zaprezentowało się podczas paryskiego salonu lotniczego. Kanadyjska firma Viking Air ogłosiła, iż rosyjski przewoźnik Vityaz Avia zamówił siedem egzemplarzy 19 miejscowego modelu Twin Otter 400, zwiększając całkowitą liczbę zamówionych samolotów do 11 sztuk. Z kolei czeska spółka LED zaprezentowała zmodernizowaną wersję L-410, z nowymi silnikami i awioniką.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony