FAA zakazuje przewozu akumulatorów litowych jako cargo w samolotach pasażerskich
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała nowe przepisy zakazujące przewozu ogniw litowo-jonowych lub baterii jako cargo w samolotach pasażerskich. Nowe rozporządzenie odnośnie transportu drogą lotniczą materiałów niebezpiecznych wymaga również, aby ogniwa litowo-jonowe i baterie były transportowane z nie więcej niż 30 procentowym udziałem w ogólnym ładunku samolotów cargo.
Przepisy (PDF) zostały opublikowane w porozumieniu z Departamentem Transportu USA oraz Administracją ds. Substancji Niebezpiecznych (Pipeline and Hazardous Materials Safety Administration - PHMSA).
PHMSA zidentyfikowała 13 incydentów związanych z przewozem baterii litowych, które w latach 2010-2016 doprowadziły do pojawienia się na pokładach samolotów cargo dymu, ognia, ekstremalnego ciepła lub wybuchu, a także trzy wypadki, w których baterie litowo-jonowe były określane jako potencjalna przyczyna lub czynnik, który zwiększył nasilenie pożaru.
Zgodnie z dokumentem, pasażerowie oraz członkowie załóg nadal będą mogli przywozić na pokładach samolotów urządzenia elektroniczne z ogniwami litowymi lub wewnętrzymi bateriami. Nowe przepisy zostaną opublikowane w Rejestrze Federalnym i przez 60 dni mają być poddawane konsultacjom branżowym.
Komentarze