Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wydała zalecenia dotyczące pracy kontrolerów na nocnych zmianach

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała zalecenia Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), których wprowadzenie w życie było po części rezultatem incydentu z marca br., kiedy kontroler ruchu zasnął podczas pełnienia nocnego dyżuru na krajowym lotnisku w Waszyngtonie. Fakt ten spowodował, iż w tym czasie dwa statki powietrzne wylądowały bez jakiegokolwiek kontaktu z wieżą.

Po incydencie, który był szeroko relacjonowany w mediach, FAA wprowadziła wymóg planowania drugiej osoby na obsadę nocnych zmian na wieżach kontroli ruchu małych portów lotniczych oraz rozszerzenia czasu odpoczynku osób pracujących w nocnych godzinach. „Ten raport pokazuje, że FAA podjęła szybkie decyzje w celu rozwiązania zaistniałych nieprawidłowości, a Krajowe Stowarzyszenie Kontrolerów Lotniczych (NATCA) jak najbardziej wspiera Agencję w tych działaniach”, powiedział prezes NATCA, Paul Rinaldi.

W publikacji stwierdzono również, iż załogi samolotów, który wylądowały samodzielnie, zostały poinformowane przez kontrolera obszarowego, że mogą lądować na lotnisku w Waszyngtonie bez kontaktu z lokalną wieżą, ale ostateczna decyzja należała do ich dowódców. NTSB dodała, iż było to nieprawidłowe działanie, ale ostatecznie nie wyciągneła żadnych dyscyplinarnych decyzji.

Rada napisała również, iż prawdopodobną przyczyną zaistniałego zdarzenia była zaśnięcie kontrolera, co spowodowane było głównie jego zmęczeniem wynikającym z pracy na kolejnej nocnej zmianie. Z kolei FAA podkreślała, że „Po incydencie w National Airport w marcu 2011 roku zostały podjęte szybkie działania w celu poprawy bezpieczeństwa, których realizacja odbyła się poprzez zwiększenie zatrudnienia na nocnych zmianach na wieżach kontroli, sprecyzowanie procedur w przypadku braku komunikacji oraz zmianę praktyk planowania grafików w celu zminimalizowania zmęczenia kontrolerów”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony