FAA rozważa zwiększenie masy maksymalnej konstrukcji LSA
Rod Hightower, prezes Stowarzyszenia Lotnictwa Eksperymentalnego (EAA) poinformował, iż Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) rozpoczęła rozmowy na temat potencjalnego zwiększenia masy maksymalnej konstrukcji należących do kategorii lekkich samolotów sportowych (LSA), jako środka bezpieczeństwa.
W odpowiedzi na pytanie Stowarzyszenia Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA) o szczegóły tej operacji, Hightower podkreślił wstępny charakter pomysłu FAA i fakt, iż został on wysunięty wewnętrznie przez samą Agencję. W późniejszym wywiadzie nazwał "interesującą" ewentualną możliwość zwiększenia w ten sposób bezpieczeństwa lotnictwa LSA, ale również dodał, że dotąd nie uczestniczył w żadnej dyskusji na ten temat. W przemówieniu, które wygłosił do ok. 200 członków Stowarzyszenia Producentów Lekkich Samolotów (LAMA), powiedział, iż obecnie EAA koncentruje się na swoich podstawowych zadaniach, w tym na wspieraniu i promowaniu nowych pilotów.
Wśród głównych inicjatyw ogłosił zawarcie porozumienia z organizacją Boy Scouts of America, która ma zaangażować się w program Eagles Young. Mówił również o wadach obecnego systemu szkolenia pilotów turystycznych, które sprawiają, że ostatecznie 80 procent uczniów pilotów nie zdobywa licencji. Dodatkowo zapowiedział powstanie nowego programu Flight Eagle dla dorosłych, który będzie dedykowany dla tych, którzy od dawna marzyli o lataniu, a dopiero teraz mają odpowiednio ustabilizowaną sytuację osobistą, aby go zrealizować. Dodał, że pilot uczeń w średnim wieku uzyskuje uprawnienia średnio w ciągu 18 miesięcy, a w ciągu następnych 24 miesięcy kupuje samolot.
Komentarze