FAA rewiduje zasady lotów historycznych samolotów
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż jest gotowa do "przewartościowania swojej polityki" dotyczącej wykonywania sponsorowanych lotów przez historyczne statki powietrzne i zapowiedziała szereg publicznych spotkań na ten temat. Debaty są otwarte dla publiczności i odbędą się 26, 27 i 28 czerwca w siedzibie Agencji w Waszyngtonie.
FAA wyjaśnia, iż obecna polityka dotycząca wydawania pozwoleń na loty maszyn historycznych (LHFE), została przyjęta w połowie lat 90 XX wieku i umożliwia właścicielom oraz operatorom historycznych maszyn na sprzedaż lotów pasażerskich, jako sposobu na generowanie środków potrzebnych do utrzymania i zachowania tych szczególnych statków powietrznych dla przyszłych pokoleń. Jednak według przedstawiciela Agencji, napływa coraz więcej wniosków z wyraźnym podtekstem komercyjnym od osób i organizacji, które chcą wykorzystywać różne typy samolotów, lub usług lotniczych nie objętych przepisami.
Na publicznym spotkaniu, FAA ma nadzieję poruszyć szeroki wachlarz zagadnień, w tym np. czy replika odrzutowego i naddźwiękowego samolotu powinna zostać objęta pod przepisami LHFE, czy operatorzy powinni mieć prawo do modyfikowania jednomiejscowych samolotów, aby dodać siedzenie pasażera; czy powinny zostać ustanowione "normy sprawności", które operatorzy powinni spełniać, a także czy FAA powinna ograniczyć lub zakazać akrobacji i wykonywania manewrów bojowych statkom powietrznym LHFE i inne.
Komentarze