Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dassault ogłosił start projektu 6X

Firma Dassault Aviation ogłosiła rozpoczęcie prac nad kolejnym biznes jetem – modelem 6X, który zastąpi projekt 5X porzucony w grudniu po tym, jak Safran Silvercrest nie dotrzymał terminów prac rozwojowych nad silnikami (czytaj tutaj).

6X będzie napędzany nowym wariantem silników PW800 Pratt & Whitney Canada. P&WC zapewnia, że nowy wariant silnika jest "gotowy do wprowadzenia do służby" i oferuje "najwyższy poziom technologii dostępnej na rynku w połączeniu z niezawodnością". Silnik PurePower PW800 wykorzystuje technologie najnowszej generacji na każdym polu: zapewnia dwucyfrowy wzrost wydajności paliwowej, wytycza nowy „zielony” standard dla silników w zakresie emisji spalin dzięki zaawansowanej komorze spalania TALON X, a jego konstrukcja zapewniająca niski poziom hałasu i drgań gwarantuje wyjątkową ciszę w kabinie, dbając o wyższy komfort pasażerów.

Dassault zapowiedział, że nowy samolot wykona swój pierwszy lot na początku 2021 r., a dostawy rozpoczną się w 2022 r. 6X jest w dużej mierze oparty na konstrukcji modelu Falcon 5X.

6X będzie wyposażony w ultra wydajne skrzydło, które zminimalizuje wpływ turbulencji, oraz komputerowy system sterowania wszystkimi ruchomymi powierzchniami, w tym klapolotkami. 6X jest pierwszym odrzutowcem biznesowym stosującym klapolotki, co znacznie poprawia kontrolę podczas podejścia – informuje Dassault. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony