Continental wprowadza na rynek chiński zmodernizowany silnik Diesla
Firma Continental Motors Group ogłosiła w miniony czwartek, iż już niebawem będzie oferować silniki tłokowe z serii CD-100 do montażu w lekkich samolotach sprzedawanych na rynek chiński. Spółka złożyła odpowiedni wniosek o uzyskanie chińskiego uzupełniającego certyfikatu typu, tzw. STC dla silników CD-135 i CD-155 montowanych w samolotach Cessna 172, Piper PA-28 i Diamond DA40. Ma być on przyznany w 2015 roku.
„Planujemy wspierać rozwój chińskiego rynku szkoleń lotniczych poprzez dostosowaną konkretnie do jego potrzeb ofertę", powiedział Ken Suda, dyrektor zarządzający Technify Motors, niemieckiej filii CMG. „Szkoły lotnicze skorzystają dzięki znacznie niższemu kosztowi obsługi floty silników diesla firmy Continental w stosunku do samolotów napędzanych Avgasem”, dodał.
Modernizacja będzie dotyczyła też samolotów Cessna 172 F do S, Piper PA-151, 161 i 181 oraz modeli DA40. Zainstalowane w nich silniki wysokoprężne będą korzystać z dostępnego na wszystkich chińskich lotniskach paliwa do silników odrzutowych o nazwie No.3 Jet, powiedział przedstawiciel Continental, spółki zależnej od AVIC International Holding Corporation z Pekinu.
Według spółki, sterowane systemem FADEC i chłodzone cieczą silniki CD-155 i CD-135 mają taką samą wagę, ale jest między nimi różnica 20 koni mechanicznych. Silniki Diesla do samolotów lekkich i wykorzystywanych do szkolenia przyciągnęły uwagę w tym roku, po prezentacji Cessny Turbo Skyhawk JT-A i Pipera Archera DX z wysokoprężną jednostką CD-155, która jest wersją silnika Centurion firmy Thielert. Firma Continental jest właścicielem Thielerta od 2013 roku.
Komentarze