Cirrus wprowadza zmiany w projekcie odrzutowca SF-50
Meng Xiangkai, prezes chińskiej firmy, która kupiła amerykańską spółkę Cirrus Aircraft poinformował, iż następna wersja odrzutowca biznesowego SF-50 Vision Jet zostanie zaprezentowana przed końcem tego roku, a testy w locie i proces certyfikacji tego samolotu zostaną przeprowadzone w 2014 r.
Meng wyjaśniał również, iż koncern China Aviation Industry General Aircraft (CAIGA) planuje kolejne przejęcia i ekspansję, która pozwoli mu się stać znaczącym producentem w segmencie rynku general aviation. "Planujemy więcej przejęć innych firm, ale nasze globalizacyjne plany nie ograniczają się tylko do tego typu działań", dodał. "Naszym celem jest również utworzenie ośrodków badań i rozwoju, marketingu oraz obsługi klienta”. Posiadający znaczące środki na inwestycje koncern CAIGA zakupił pakiet większościowy spółki Cirrus w 2011 r. i wkrótce potem ogłosił przeznaczenie 100 mln dolarów na ożywienie w dużej mierze-uśpionego projektu biznes jeta SF-50.
Mimo, że warunki zakupu nigdy nie zostały ujawnione, to szef CAIGA informował w mediach, iż planuje zwiększyć udział spółki w rynku w związku ze stosunkowo dużym portfelem zamówień na statki powietrzne marki Cirrus (511 zamówionych samolotów w 2012 r.). Meng nie chciał jednak zdradzić, która firma może stać się jego następnym celem. Według specyfikacji producenta, cechy lotne samolotu będą zbliżone do jednosilnikowego, tłokowego modelu SR22, a piloci znający SR22 będą w stanie dokonać łatwego przejścia do latania na odrzutowiec. W wielu aspektach latanie na SF50 ma być łatwiejsze niż na SR22, czego główną zasługą ma być prostota obsługi silnika odrzutowego FJ33, który będzie uruchamiany za pomocą jednego przycisku, a potem podobnie sterowany.
Komentarze