Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cirrus coraz bliżej produkcji odrzutowca SF50 Vision

Przygotowania do produkcji odrzutowca biznesowego Cirrus SF50 Vision przynoszą zmiany w zakładach firmy w Grand Forks, w stanie Północna Dakota, które wpłyną również na montaż samolotów serii SR-2X. Ostatnie inwestycje firmy obejmują uruchomienie autoklawu - zbiornika, który odgrywa dużą rolę w przemyśle umożliwiając przeprowadzanie okresowych i ciągłych procesów technologicznych. Zastosowane działania zapewnią spółce produkcję podzespołów, które wcześniej były dostarczane przez zewnętrzne podmioty.

Cirrus oczekuje, że wpłynie to na oszczędność czasu podczas wytwarzania samolotów serii SR-2X oraz Vision SF50. Ale klienci mogą być jednak bardziej zainteresowani harmonogramem procesu certyfikacji odrzutowca biznesowego SF50.

Firma ogłosiła w kwietniu, że ma nadzieję, iż przed końcem roku zaprezentuje kolejną wersję SF50, a w przyszłym roku wykona wszystkie testy w locie wymagane do uzyskania certyfikatu typu. Projekt autoklawu może to ułatwić, a jego wdrożenie stało się możliwe dzięki środkom z pożyczki udzielonej przez Grand Forks Economic Development, Growth Fund Committee. Według Cirrusa, autoklaw "stwarza możliwość dla przyszłego wzrostu liczby miejsc pracy." Firma już w lutym ogłosiła, że rozpoczyna rekrutację i od tego czasu o 65 zwiększyła liczbę etatów. Nie podała jednak kosztów autoklawu, twierdząc, że w ciągu następnej dekady zapewni on oszczędności w wysokości "kilka milionów dolarów". Autoklaw umożliwi Cirrusowi kompresję części kompozytowych podczas cyklu utwardzania, zwiększając ich wytrzymałość i trwałość.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony