Boeing planuje wznowić dostawy B737 MAX już w grudniu
Zgodnie z raportem opublikowanym 11 listopada przez Boeinga, już w grudniu br. koncern może wznowić dostawy uziemionego B737 MAX. Dokument przybliża również pięć kluczowych kwestii, które firma musi osiągnąć z Federalną Administracja Lotnictwa USA (FAA), zanim samolot będzie mógł ponownie wozić pasażerów. Pierwsza sesja certyfikacji symulatora eCab została zakończona w zeszłym tygodniu i Boeing planuje, aby certyfikacja zaktualizowanego oprogramowania MCAS odbyła się w ostatnim kwartale 2019 r.
„Na podstawie ostatniego harmonogramu możliwe, że wznowienie dostaw MAX do klientów linii lotniczych rozpocznie się w grudniu 2019 r., po uzyskaniu certyfikatu i w momencie gdy FAA wyda dyrektywę zdatności do lotu. „Równolegle pracujemy nad ostateczną weryfikacją zaktualizowanych wymagów szkoleniowych, które muszą zostać wdrożone, zanim MAX powróci do wykonywania lotów komercyjnych i które spodziewamy się rozpocząć w styczniu.
Najważniejsze kwestie, które należy osiągnąć, to „wielodniowa sesja symulatorowa przeprowadzona przez pilotów linii lotniczych w celu oceny czynnika ludzkiego i obciążenia załogi nowymi zadaniami”, test certyfikacyjny w locie przeprowadzony przez FAA, przedłożenie do „FAA certyfikatów końcowych” oraz ocena szkolenia na symulatorze wydana przez Joint Operational Evaluation Board (JOEB). W ubiegłym tygodniu zarówno linie Southwest, jak i American Airlines ponownie opóźniły powrót B737 MAX do swoich siatek połączeń do marca 2020 r. Model ten został uziemiony w marcu 2019 r. po dwóch katastrofach linii Lion Air oraz Ethiopian Airlines.
Komentarze