Bell ogłasza krok naprzód w zakresie autonomicznych operacji lotniczych
2 lutego, firma Bell Textron ogłosiła, że jej Autonomous Pod Transport (APT) z powodzeniem zademonstrował lot z wykrywaniem i unikaniem innego ruchu lotniczego (DAA).
Test był częścią projektu Bell's NASA Systems Integration and Operationalization (SIO), którego celem było demonstrowanie integracji systemów bezzałogowego statku powietrznego z radarem naziemnym i jego zdolności do spełnienia wymagań dotyczących nawigacji w przestrzeni powietrznej i unikania ruchu, „kluczowego komponentu potrzebnego dla przyszłej zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM ) pojazdów”.
Demonstracja opierała się na wykazaniu zdolności do wykonywania misji poza zasięgiem wzroku (BVLOS) w złożonej przestrzeni powietrznej. Technologia DAA APT została zaprojektowana do monitorowania przestrzeni powietrznej pod kątem „naturalnych intruzów”, a testy nadzorował śmigłowiec Bell 429 wyposażony w jednostkę komunikacyjną QuantiFLY firmy Bell z systemem monitorowania danych lotu Truth Data (FDM)”. Został on zainstalowany na Bell 429 w celu rejestrowania danych telemetrycznych.
Testy przeprowadzono w „złożonej” przestrzeni powietrznej w strefie AllianceTexas Mobility Innovation Zone (MIZ) oraz śledzonych radarowo załogowych i bezzałogowych statkach powietrznych.
Matt Holvey, dyrektor Bell’s Intelligent Systems, powiedział: „Monitorowanie radarowe, zarówno lotnicze, jak i naziemne, może stać się ważnym aspektem umożliwiającym realizowanie usług przez drony, tj. dostarczania przesyłek, taxi powietrznego i innych aspektów stale rozwijającego się ekosystemu AAM”.
Komentarze