Przejdź do treści
B788 należący do linii Air India, fot. wikipedia
Źródło artykułu

B788 Air India lądując znalazł się 200 stóp AGL 5 km od pasa startowego

W ostatnich dniach zostały upublicznione informacje dotyczące incydentu, który w drugiej połowie października miał miejsce na podejściu do lotnisku w Honkgkongu. 19 października, B788 linii Air India (znaki rejestracyjne VT-ANE), wykonywał lot AI-314 z Delhi do Hongkongu ze 197 pasażerami i 10 członkami załogami na pokładzie. Ok. 22.14 UTC, samolot znajdował się na podejściu ILS do pasa startowego 07R gdy ATIS ostrzegł załogę przed możliwymi wahaniami wiązki ILS ścieżki podejścia (glideslope). Chwilę później samolot zniżył się do wysokości 200 stóp AGL znajdując się ok 5 km od progu pasa startowego, co spowodowało aktywacje systemu EGPWS. Załoga zwiekszyła moc i odeszła na drugi krąg, po czym wykonała drugie podejście i bezpiecznie wylądowała na pasie 07R.

Nadzór lotniczy Hongkongu (HKAIA) opublikował wstępny raport, w którym stwierdził, że zbliżając się do lotniska VHHH, załoga otrzymała ostrzeżenie ATIS dotyczące możliwych wahań wiązki systemu ILS. Podczas podejścia samolot gwałtownie obniżył lot powodując załączenie się systemów ostrzegających o bliskości ziemi. Załoga natychmiast zareagowała i zwiększyła wysokość wykonując drugie podejście, które przebiegło już bez problemów.

HKAIA poinformował, iż kapitan samolotu (ATPL, 1750 godzin na typie) był pilotem lecącym, a pierwszy oficer monitorującym lot.

Metary:
VHHH 200000Z 09017KT 9999 FEW022 26/19 Q1019 NOSIG =
VHHH 192330Z 08013KT 9999 FEW022 SCT035 25/19 Q1019 NOSIG =
VHHH 192300Z 08011KT 9999 FEW022 SCT035 24/19 Q1019 NOSIG =
VHHH 192230Z 09012KT 9999 FEW022 SCT035 24/19 Q1019 NOSIG =
VHHH 192200Z 09010KT 9999 FEW020 SCT030 24/19 Q1018 NOSIG =

VHHH 192130Z 08014KT 9999 FEW020 SCT030 24/20 Q1018 NOSIG =
VHHH 192100Z 09012KT 9999 FEW020 SCT030 24/20 Q1018 NOSIG =
VHHH 192030Z 08011KT 9999 FEW020 SCT030 24/20 Q1018 NOSIG =
VHHH 192000Z 08013KT 9999 FEW020 SCT030 24/20 Q1018 NOSIG =
VHHH 191930Z 08013KT 9999 FEW020 SCT032 24/20 Q1018 NOSIG =
VHHH 191900Z 09013KT 9999 FEW022 SCT035 24/20 Q1018 NOSIG =
VHHH 191830Z 08012KT 9999 FEW022 SCT032 24/19 Q1018 NOSIG =
VHHH 191800Z 09015KT 9999 FEW022 SCT030 25/20 Q1018 NOSIG =

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony