Kandyjskie wątpliwości powyżej 70 stopni na północ
Kanadyjskie Stowarzyszenie Właścicieli i Pilotów (COPA) mówi, iż nadchodzące nowe regulacje Transport Canada, które wymagają instalacji nowych, awaryjnych nadajników lokalizujących (ELT) w prywatnych samolotach są zbyt kosztowne i nie przyczynią się do ratowania pilotów.
Sprzęt, pracujący na częstotliwości 406 MHz, kosztowałby sektor GA 100 milionów dolarów - gdzie każdy z właścicieli samolotów musiałby zapłacić od 1000 do 9000 dolarów - i nie jest wystarczająco skuteczny, aby uzasadnić takie koszty. "Satelity geostacjonarne, które odbierają sygnał alarmowy na częstotliwości 406 mają ograniczenia szerokości (zawodzą powyżej 70 stopni na północ) i w terenie górskim, więc 40 procent Kanady miałoby trudność w odbiorze sygnału," mówi COPA.
Stowarzyszenie chce by Transport Canada, umożliwił każdemu właścicielowi samolotu prawo decydowania, jakie urządzenia będą najlepsze w jego przypadku. Termin składania uwag dotyczących ustawy mija 23 października. Od 1 lutego 2009 międzynarodowa satelita Cospas-Sarsat, która odbiera sygnały z 121.5/243 MHz wykorzystywane w wielu ELT, przestanie pracować.
AOPA podjęła kroki przeciwko ustanawianiu częstotliwości 406 MHz częstotliwością obowiązkową w Stanach Zjednoczonych. "Decyzje o zastąpieniu istniejącej ELT powinny być pozostawione właścicielom samolotów," mówi AOPA.
Sprzęt, pracujący na częstotliwości 406 MHz, kosztowałby sektor GA 100 milionów dolarów - gdzie każdy z właścicieli samolotów musiałby zapłacić od 1000 do 9000 dolarów - i nie jest wystarczająco skuteczny, aby uzasadnić takie koszty. "Satelity geostacjonarne, które odbierają sygnał alarmowy na częstotliwości 406 mają ograniczenia szerokości (zawodzą powyżej 70 stopni na północ) i w terenie górskim, więc 40 procent Kanady miałoby trudność w odbiorze sygnału," mówi COPA.
Stowarzyszenie chce by Transport Canada, umożliwił każdemu właścicielowi samolotu prawo decydowania, jakie urządzenia będą najlepsze w jego przypadku. Termin składania uwag dotyczących ustawy mija 23 października. Od 1 lutego 2009 międzynarodowa satelita Cospas-Sarsat, która odbiera sygnały z 121.5/243 MHz wykorzystywane w wielu ELT, przestanie pracować.
AOPA podjęła kroki przeciwko ustanawianiu częstotliwości 406 MHz częstotliwością obowiązkową w Stanach Zjednoczonych. "Decyzje o zastąpieniu istniejącej ELT powinny być pozostawione właścicielom samolotów," mówi AOPA.
Źródło artykułu
Komentarze