Przejdź do treści
IAOPA Europe, logo
Źródło artykułu

IAOPA: Samoloty tłokowe poza ograniczeniami związanymi z pyłem wulkanicznym

Europejski oddział Stowarzyszenia AOPA poinformował, iż prowadzi rozmowy z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) na temat szczególnego traktowania samolotów o napędzie tłokowym podczas erupcji wulkanicznych. Działania te mają związek z wybuchem wulkanu Grimsvötn na Islandii w maju br., kiedy maszyny lotnictwa ogólnego z napędem turbinowym zostały bez przeszkód dopuszczone do operowania w całej Europie.

Według AOPA, podczas erupcji z Eyjafjallajokull w 2010 r., władze lotnicze niektórych krajów były zbyt rygorystyczne, posuwając się nawet do zakazu lotów szybowców i balonów. Fakt ten spowodował, iż Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała przewodnik oparty na zaleceniach ICAO, który z kolei kierował się sugestiami IAOPA zgłoszonymi podczas debat na ten temat.

Publikacja jest szczególnie istotna dla użytkowników samolotów z napędem tłokowym, którzy dzięki zawartych w niej dopuszczeniach mogą latać przy niskim stężeniu popiołu w powietrzu, co w rzeczywistości oznacza operacje w niewidocznych chmurach popiołu. Wytyczne zawarte są w Biuletynie Bezpieczeństwa EASA 2010-17.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony