Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wprowadza opłaty za cyfrową nawigację lotniczą

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) uchwaliła przepisy, zgodnie z którymi od kwietnia 2012 r. za cyfrowe wersje nawigacji lotniczej (np. mapy IFR, VFR, karty podejść) będą pobierane opłaty. Fakt ten oraz decyzja, iż będą one dystrybuowane tylko do osób i firm, które będa posiadały umowy z biurem Agencji AeroNav Products, wywołał niepokój środowiska lotniczego.

Stowarzyszenie AOPA poinformowało, iż ściśle obserwuje działania FAA i prowadzi konsultacje z dostawcami danych w celu oceny potencjalnego wpływu nowych zasad na społeczność GA. Organizacja zwołała kilka spotkań w celu omówienia możliwych konsekwencji tej decyzji dla bezpieczeństwa i kosztów latania. 13 grudnia, Stowarzyszenie wraz z innymi przedstawicielami branży lotniczej planują odbyć spotkanie z FAA, na którym nowa polityka ma zostać szczegółowo omówiona.

"Zależy nam, aby przedyskutować te kwestie z delegacją FAA i spróbować znaleźć rozwiązanie w celu zmniejszenia wpływu nowych regulacji na użytkowników lotnictwa ogólnego", powiedział Heidi Williams, dyrektor AOPA ds. modernizacji przestrzeni powietrznej. Kongres USA umożliwił FAA pobieranie opłat za swoje produkty w celu odzyskania kosztów inwestycji związanych z ich produkcją i dystrybucją.

Agencja od dawna pobiera opłaty za papierowe produkty, jednak gdy ich cyfrowe odpowiedniki zostały wprowadzone do użytku, zapewniła je użytkownikom bezpłatnie. Teraz wraz z gwałtownym wzrostem ich wykorzystania i tym przypadku planuje wprowadzić podobny do wcześniejszego model opłat. Piloci obawiają się o to, ile będą musieli płacić za dostęp do produktów cyfrowych od komercyjnych dostawców, którzy obecnie uzyskują informacje lotnicze od FAA za darmo. Ale Kongres ustalił również pewne granice dla Agencji, która nie będzie mogła czerpać zysków z tej działalności.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony