Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dyrektywa zdatności do lotu dla Cessn 150 i 152

FAA wydała dyrektywę, wymagającą wymiany ograniczników na powierzchni sterów lub zainstalowania odpowiedniej tabliczki, zakazującej wykonywania korkociągów i innych manewrów akrobatycznych. Dyrektywa dotyczy samolotów Cessna 150 i 152. Wymiana części spełniających wymogi dyrektywy, dotyczy 17000 samolotów i ma kosztować właściciela statku powietrznego około 500$.

Decyzja jest następstwem dwóch śmiertelnych wypadków, w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. W trakcie feralnych lotów, piloci ćwiczyli korkociągi i w obu przypadkach prawdopodobnie nie byli w stanie z nich wyprowadzić.

Samolot, którego dotyczył wypadek z 1998 w Kanadzie nie był zdatny do lotu i nie powinien latać, natomiast samolot, który rozbił się w USA w 2005 roku według ustaleń miał nieprawidłowo zainstalowane „ograniczniki” steru (Rudder Bumpers).

“AOPA przeciwstawia się tej dyrektywie i zaproponowała dla niej alternatywne rozwiązanie już w 2007 roku,” powiedział Craig Spence, v-ce przewodniczący AOP-y ds. regulacji prawnych.

“Zaproponowaliśmy, by FAA wydała specjalny biuletyn informacyjny o zdatności do lotu na jednorazową inspekcję powierzchni steru. Umożliwiłoby to właścicielowi samolotu lub mechanikowi sprawdzenie, czy części steru są odpowiednio zainstalowane.

AOPA współpracuje z FAA w tym zakresie próbując ograniczyć skutki dyrektywy. W tym celu jej przedstawiciele skontaktowali się z komórką agencji odpowiedzialną za małe statki powietrzne, chcąc dowiedzieć się dlaczego została powzięta taka radykalna decyzja, w konsekwencji dwóch zupełnie niezwiązanych z sobą wypadków.

Szczegóły, dotyczące dyrektywy na stronie: http://edocket.access.gpo.gov/2009/E9-11029.htm

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony