AOPA walczy o interesy GA w Rumunii
Rumuński oddział AOPA rozpoczął kampanię na rzecz lotnictwa ogólnego, jako strategicznego elementu przemysłu lotniczego w tym kraju. Organizacja walczy, aby GA zostało ujęte w strategicznych planach rumuńskiego ministerstwa transportu. W październiku br., Ministerstwo zorganizowało publiczne spotkanie z użytkownikami przestrzeni powietrznej, na którym przedstawiło ostateczną wersję Transport Master Planu. W dokumencie wymienione zostały najważniejsze inwestycje w infrastrukturę transportową w Rumunii, które mają być zrealizowane w najbliższych kilku latach. Co niestety stało się oczywiste dla AOPA, sektor GA został w nim całkowicie pominięty.
Master Plan uwzględnia i proponuje finansowanie istniejących portów lotniczych, nawet jeśli prawdziwa ekonomia nie stanowi uzasadnienia dla tych inwestycji. AOPA Romania wystosowało pismo do Ministerstwa, akcentując, iż punktem wyjścia do kariery prawie każdego miejscowego pilota było małe trawiaste lądowisko. Wnioskuje zatem, aby w celu zwiększenia liczby pilotów w Master Planie została zawarta kwestia budowy infrastruktury właśnie małych lotnisk. Organizacja argumentuje, iż te niewielkie inwestycje mogą być bardzo znaczące dla rumuńskiego AOPA, a także wpłyną na poprawę bezpieczeństwa operacji lotniczych.
AOPA Romania poruszyło także kwestię lotniska Baneasa (LRBS), które znajduje się niebezpiecznie (dla jego przyszłości) blisko międzynarodowego portu lotniczego w Bukareszcie. Stowarzyszenie zażądało, aby obiekt ten został uwzględniony na strategicznej liście lotnisk, co zabezpieczyłoby jego przyszłość. Organizacja zaproponowała także szereg działań, które sprawiłoby, że LRBS stałoby się przyjaźniejsze dla GA.
Komentarze