Przejdź do treści
Dystrybutor Avgas 100LL
Źródło artykułu

AOPA: Ukraina przywróci możliwość sprzedaży AVGAS-u

Ukraina planuje zalegalizować paliwo lotnicze 100LL, a głównym tego powodem jest próba ożywienia lotnictwa ogólnego oraz wspieranie kontaktów gospodarczych z innymi krajami. Ołowiowy avgas został zakazany na Ukrainie w 2003 r., ale przepisy, które niebawem mają zostać przesłane do ukraińskiego Parlamentu proponują przywrócenie możliwości jego sprzedaży.

Zgodnie z projektem ustawy, która ma poparcie wszystkich głównych ministerstw na Ukrainie, rozwój silników lotniczych działających na olej napędowy i paliwo bezołowiowe znacznie przyspieszył od 1990 r., ale nie są one odpowiednie dla silników wielu statków powietrznych GA i nigdzie indziej na świecie sprzedaż ołowiowego paliwa nie była zabroniona. Fakt ten doprowadził do sytuacji, w której 100LL był przemycany na Ukrainę. Dodatkowym aspektem jest fakt, iż silniki ukraińskich samolotów wykorzystujących mogas zużywają go większe ilości oraz notują większą częstotliwość awarii, co stwarza "realne zagrożenie dla bezpieczeństwa lotów".

Przepis zakłada, że legalizacja 100LL zwiększy dochody z tytułu opodatkowania, co będzie dodatkowo wzmocnione przez liczbę operacji samolotów biznesowych na Ukrainie. Wdrożenie ustawy otworzy drogę do odbudowy i ożywienia krajowego lotnictwa ogólnego bez uszczerbku dla bezpieczeństwa, ale także umożliwi zwiększenie liczby pilotów, którzy chcą odwiedzić ten kraj, ułatwi nawiązywanie kontaktów handlowych z innymi państwami, poprawi możliwości lotniczego kształcenia, wesprze rozwój infrastruktury i zapewni miejsca pracy oraz rozwój branży lotniczej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony