Przejdź do treści
Źródło artykułu

AOPA: Istotne znaczenie lotnictwa ogólnego

Chociaż GA generuje jedyne pięć procent obrotów branży lotniczej, to wykorzystuje ponad 3000 europejskich lotnisk w porównaniu do zaledwie 420, na które operują linie lotnicze, powiedział Dr Michael Erb, dyrektor AOPA Germany. "W Europie posiadamy podobny do Stanów Zjednoczonych obszar geograficzny i mamy podobną populację o zasadniczo podobnym standardzie życia. Mamy potencjał do budowy przemysłu lotnictwa ogólnego, który generuje tak wiele bogactwa i służy potrzebom transportowych mieszkańców Europy, tak jak GA robi to w Ameryce”, wyjaśniał.

"Nie zamierzamy konkurować z liniami lotniczymi. Nie wypełnimy 200 samolotów typu Cessna i nie będziemy latali z Frankfurtu do Paryża, aby przejąć działalność od Lufthansy i Air France. Ale jest duży potencjał wzrostu w krajach peryferyjnych Europy, gdzie inwestycje są najbardziej potrzebne. Centralna część Europy, od Londynu przez Paryż i Frankfurt, jest bardzo dobrze obsługiwana przez wszelkiego rodzaju linie lotnicze, bowiem tam skoncentrowane są inwestycje. Ale lot z jednego obszaru do drugiego w odległe miejsca w Europie to już zupełnie inna sprawa. Dostępność ta jest ekonomicznie ważna, a tylko lotnictwo ogólne może zapewnić, że te odległe miejsca będą dostępne i zachęcać do inwestycji, których potrzebują."

Dr Erb przybliżał również niektóre z problemów, które są unikalne dla niemieckiego GA. Na przykład, lotnisko może być zmuszone do zamknięcia, jeśli nie ma kontrolera na wieży. To tak jakby zamknąć skrzyżowanie dróg, ponieważ nie ma możliwości postawienia tam policjanta kierującego ruchem. Na lotnisku Egelsbach, gdzie posiada bazę AOPA Germany, na samoloty nałożone zostały limity ograniczenia hałasu, które nie mają zastosowania do żadnego innego ruchu. Pilot może przyjechać na lotnisko na motorowerze czy Harleyu Davidsonie i hałasować do woli, ale jeśli to samo zrobi w samolocie, to jest już z łamanie prawa. Obecne restrykcje i koszty związane z ich przestrzeganiem, stały się kwestią bezpieczeństwa. 

"Bezpieczeństwo jest kwestią umiejętności, a to oznacza, że latanie musi być bardziej przystępne. Możemy również latać bezpieczniej wykorzystując nowe, bardziej niezawodne silniki i systemy ostrzegania o ruchu, ale nie udźwigniemy kosztów certyfikacji nowego sprzętu GA lub jego zakupu, jeśli zostanie certyfikowany. Potrzeby bezpieczeństwa GA zostały całkowicie zignorowane podczas prac nad programem Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej SESAR, mimo wszystkich naszych wysiłków. Zamiast tego, jesteśmy powiązani z niekończącymi biurokratycznych zapisami, takimi jak "nie-skomplikowane operacje niekomercyjne". To tak, jakby określić kobietę jako "nie mężczyznę, ale też nie dziewczynę". Może pasuje to do biurokracji, ale w realnym świecie jest to po prostu głupie", dodał.

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony