Przejdź do treści
Instrument rating
Źródło artykułu

AOPA: EASA wkrótce przedstawi przepisy dotyczące uprawnień IR

Michael Erb, dyrektor niemieckiego oddziału AOPA powiedział na regionalnym spotkaniu Organizacji, iż prace w kwestii uprawnień IR w Europie, które są obecnie opóźnione o ok. dwa lata, realnie postępują do przodu. Publikacja planów EASA w kwestii tworzenia nowych przepisów ma się pojawić wkrótce, dodał.

Jak tłumaczył, dzięki naciskom z Francji pojawiła się nadzieja, żeby uprawnienia IR nabyte w państwach trzecich (poza Europą) mogłyby być uznawane na Starym Kontynencie po prostu poprzez lot sprawdzający z egzaminatorem. "Każdego roku, posiadacze uprawnień IR wydanych w krajach trzecich będą musieli odbyć lot sprawdzający, a i tak będzie to dla nich ogromna korzyść. Jednak muszą oni posiadać również europejską licencję PPL, do której będą mogli dołączyć swoje uprawnienia IR".

Emmanuel Davidson z AOPA France powiedział, że w spisach Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) figuruje 11 tys. pilotów z europejskim adresem, którzy posiadają ważne certyfikaty medyczne i uprawnienia IR.

Z kolei Martin Robinson z brytyjskiego oddziału AOPA tłumaczył, że miejscowy CAA jest zdecydowany zachować uprawnienia IMC w tym kraju, choć EASA nadal jest temu przeciwna. Podczas gdy posiadacze uprawnień IMC dziedziczą nabyte prawa, to nowi piloci w ramach przepisów EASA nie będą chronieni zaletami płynącymi z tych uprawnień, co prowadzi do dziwnych sytuacji, gdzie jeden pilot będzie mógł latać ze zwiększonym stopniem bezpieczeństwa przewidzianym w ramach ratingu, a inny nie. "Władze lotnicze UK nie powiedziały, że chcą narzucać swoje uprawnienia IMC reszcie Europy", powiedział. "Za to proponują, żeby sprawdzić możliwości zdobycia ich w swoim kraju i ewentualnie przenieść się do UK i tam je uzyskać", dodał.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony