Przejdź do treści
Źródło artykułu

Najnowszy numer Airworld już w sprzedaży

Najnowszy numer AirWorld 3(8)/2009 jest już od poniedziałku (11 maja) w sprzedaży.

Rok 2009 upływa pod znakiem rocznic. Jedna z nich dotyczy naszego narodowego przewoźnika. Choć obecna sytuacja PLL LOT nie jest optymistyczna, dumą napawa fakt, że linia ma już 80 lat. Tym samym Polskie Linie Lotnicze mogą śmiało aspirować do miana przewoźnika z ogromną tradycją.

Druga z rocznic jest nie mniej doniosła dla lotnictwa. 40 lat temu światowy transport powietrzny zrewolucjonizował nowy model samolotu. Wtedy to właśnie po raz pierwszy wystartował słynny Jumbo Jet – Boeing 747. Od tego czasu powstały liczne warianty tego samolotu, ale nie zmienił się fakt, że nadal stanowi on trzon długodystansowych flot rzeszy przewoźników z całego świata. Zaprojektowany 40 lat temu model jeszcze do niedawna nosił tytuł największego pasażerskiego samolotu świata (zdetronizował go dopiero Airbus A380).

Obydwu tym rocznicom poświęcamy obszerne materiały. Nie zabrakło też materiału z przeciwnego bieguna lotnictwa. O samolotach Diamond, coraz częściej wykorzystywanych w szkoleniu pilotów (między innymi w USAF) opowiada w wywiadzie Jan Borowski, właściciel JB Investments.

Choć coraz częściej słychać pogłoski o rzekomo zbliżającym się końcu kryzysu, sytuacja w branży lotniczej na świecie nadal nie jest korzystna. Mimo że w Polsce nie doświadczyliśmy aż tak gwałtownego spadku koniunktury, pogarszająca się sytuacja nareszcie przekonała władze LOTu o konieczności zlikwidowania nierentownej spółki Centralwings. Pozostając na krajowym podwórku, piszemy również o koncepcji rozwoju polskich lotnisk czy roli tanich przewoźników. Czytelników zaciekawi zapewne rozmowa z emirem Karimem Jabiry, który, pomimo marokańskiego pochodzenia, pilotuje Embraery ERJ-145 w PLL LOT.

W najnowszym numerze znalazło się również dokończenie trzyczęściowej historii skandynawskiego SASu, raport o prawie „otwartego nieba”. W dziale „wysoki wyczyn” nie mogło zabraknąć przedsezonowych analiz oraz reportażu „na gorąco” z pierwszych zawodów Red Bull Air Race w Abu Dhabi. Jednak Red Bull to nie tylko loty 20 metrów nad powierzchnią – to też zawody w budowie papierowych samolotów. W tej dyscyplinie polska reprezentacja będzie miała szansę zmierzyć się z najlepszymi podczas finału w austriackim Salzburgu.

W numerze znalazło się oczywiście wiele innych tekstów, które, choć pominięte we wstępie, na pewno nie okażą się mniej ciekawe. Gorąco zapraszamy zatem do przeczytania „AirWorld” od deski do deski i życzymy Czytelnikom wielu pozytywnych wrażeń podczas lektury!

Wydawnictwo AirWorld

Aktualne tematy w najnowszym numerze:

Raport – Tanie loty w Polsce
Finanse i Zarządzanie – Centralwings = Centralzero
Wywiad – Polska w obszarze zainteresowania. Rozmowa z Panem Jackiem Osipem
                 W lotnictwie nie ma monotonii. Wywiad z pilotem emirem Karim Jabiry
Przewoźnicy – AirTransat. Z Kanady na wczasy
                        80 lat LOTu
                        SAS – wizytówka Skandynawii III cz.
                        Czarna lista przewoźników – z nimi nie polecimy
Lotniska – z widokiem na Ocean Indyjski
Samoloty – Boeing 747 król przestworzy od 40 lat
Obsługa naziemna – aby dwa samoloty nigdy się nie spotkały
Infrastruktura – 6000 Boeingów 737
                            A330 w Finnair
                            Relaks przed lotem w Helsinkach
                            Wada silników w B777
                            Koniec Etiudy
Wypadki lotnicze – Katastrofa w Amsterdamie
Business class – Nie od razu za sterami Boeinga
                             Rośnie moda na latanie
Technologie – GPWS/EPGWS – gdy zbyt blisko do ziemi
                         Delta 1983 – nad wirtualną Ameryką
Lotnictwo specjalne – Za sterami przy domowym biurku
                                     Rosyjska ruletka
Wysoki wyczyn – Red Bull Air Race 2009
Po godzinach - Lotnicza pasja KNL
                         Papierowymi samolotami do Salzburga

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony