Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy lot A321LR

O 11:06 czasu lokalnego z hamburskiego lotniska wzbił się w powietrze pierwszy egzemplarz airbusa A321 w wersji LR (Long Range), wyruszając w swój pierwszy lot i rozpoczynając tym samym przygotowany dla tego modelu liniowca program prób w locie. Załogę oblatującą napędzany dwoma jednostkami CFM LEAP-1A egzemplarz próbny o numerze MSN7877 stanowili: piloci eksperymentalni Yann Beaufils i Peter Lofts,  inżynierowie lotów próbnych: Frank Hohmeister, Jim Fawcett i Cedric Favrichon oraz specjalista kabinowy Alexander Gentzsch.

A321LR to kolejny etap w ewolucji wersji A321neo. Ten specjalnie przystosowany do długich tras (Long Range) samolot łączy zwiększony zasięg z wygodą pasażerów i atrakcyjnie zoptymalizowanymi kosztami operacyjnymi, a także obniżonym oddziaływaniem na środowisko.

Maszynę testową czeka 100 godzin lotów próbnych, w tym przeloty transatlantyckie. Program testów ma na celu uzyskanie dla wersji A321LR drugim kwartale 2018 r. świadectwa EASA i certyfikatu typu FAA, co umożliwi wprowadzenie jej do eksploatacji liniowej jeszcze w czwartym kwartale tego samego roku.

Zwiększona do 97 ton maksymalna masa startowa (MTOW) i trzeci, dodatkowy centralny zbiornik paliwa wydłużają zasięg samolotów A321LR do 7400 km, otwierając przed przewoźnikami możliwość rozbudowy siatki połączeń o nowe, odległe porty docelowe.  Dzięki najnowocześniejszym silnikom, udoskonalonej aerodynamice i innowacjach w kabinie pasażerskiej, do roku 2020 airbusy A321neo obniżą zużycie paliwa aż o 20 procent. Należą one do niezwykle popularnych modeli producenta z Tuluzy: do tej pory Airbus może pochwalić się aż 1900 zamówieniami na wersję A321neo od 50 klientów, co daje jej solidny, 80-procentowy udział w rynku, czyniąc A321neo prawdziwym hitem środkowego segmentu rynku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony