Najbardziej zaawansowany A330 opuszcza lakiernię w barwach Delta Air Lines
Nowy, cięższy wariant A330 toruje drogę do A330neo.
Zaledwie cztery miesiące po rozpoczęciu montażu końcowego i niespełna dwa miesiące po dziewiczym locie, pierwszy wariant samolotu A330 o maksymalnej wadze startowej (MTOW) 242 ton opuścił lakiernię w Tuluzie we Francji w barwach Delta Air Lines.
Ten pierwszy egzemplarz cięższej wersji A330-300 jest napędzany dwoma silnikami GE CF6-80E1 i zostanie dostarczony w tym roku pierwszemu nabywcy nowego wariantu, liniom lotniczym Delta Air Lines.
Delta Air Lines, jeden z największych nabywców szerokokadłubowych samolotów Airbusa, obecnie eksploatuje 32 maszyn z rodzin A330 (11 A330-200 oraz 21 A330-300) i zamówił 35 kolejnych (25 A330-900neo i 10 A330-300). Ponadto Delta zamówiła 25 samolotów A350-900. Delta użytkuje też 126 maszyn z rodziny A320 (57 A319ceo, 69 A320ceo) i zamówiła 45 sztuk A321ceo.
(fot. airbus.com)
Komentarze