Przejdź do treści
Źródło artykułu

Middle East Airlines odebrały samolot z rodziny A320 o numerze seryjnym MSN10000

Linie Middle East Airlines (MEA) odebrały samolot z rodziny A320 z nadanym przez producenta numerem seryjnym 10000. MSN10000 to trzecia maszyna typu A321neo, który dołączyła do floty Airbusów eksploatowanej przez MEA, zwiększając jej wielkość do 18 samolotów. MEA otrzymały pierwszego A321neo na początku 2020 roku, a w nachodzących miesiącach odbiorą kolejnych sześć A321neo. Przekazanie maszyny odbyło się w Tuluzie w obecności Mohamada El-Houta, prezesa i dyrektora generalnego MEA.

„Jesteśmy zaszczyceni otrzymaniem najnowocześniejszego A321neo z wyróżniającym numerem seryjnym MSN 10000. Wydarzenie zbiegają się z 75 rocznicą powstania Middle East Airlines. Pamiętamy też, że w 2012 roku dostaliśmy samolot o numerze MSN500. Od pozyskania pierwszej maszyny z rodziny A320 w 2003 r. nie tylko korzystamy z ich wyjątkowej wydajności operacyjnej, ale byliśmy też pierwszą linią, która wprowadziła standardy znane z kabin szerokokadłubowych samolotów w samolotach wąskokadłubowym, co stało się później trendem w branży lotniczej”, powiedział prezes El Hout. „Ze względu na sytuację w Libanie tym razem nie będziemy świętować dostawy MSN10000 w Bejrucie, tak jak to zrobiliśmy podczas dostawy MSN5000. Jestem jednak pewien, że nawet w trudnych okolicznościach wydarzenie to może stanowić promyk nadziei dla naszego narodu”.

„Airbus z satysfakcją kontynuuje wieloletnią współpracę z liniami Middle East Airlines, które są użytkownikiem jednej z najnowocześniejszych flot Airbusów na świecie. MEA korzystają z unikalnej kompatybilności poszczególnych rodzin samolotów Airbusa i teraz wdrażają trzeci, bardzo oszczędny w eksploatacji A321neo. Podziwiam sprawność i odporność tej firmy w skomplikowanym środowisku, w jakim działa”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa. „Dostarczenie MSN10000 to dla nas kamień milowy, świadczący o sukcesie rynkowym rodziny A320. Dziękujemy wszystkim klientom na całym świecie za zaufanie do naszych produktów”.

Linie MEA przejęły samolot o numerze MSN5000 w 2012 roku, po 23 latach produkcji rodziny Airbus A320. Wyprodukowanie kolejnych 5000 płatowców z tej rodziny zajęło zaledwie osiem lat. Osiągnięcie to jest świadectwem zaawansowania przemysłowego i możliwości Airbusa oraz popularności najnowszej, jeszcze wydajniejszej wersji samolotu NEO.

A321neo przekazany libańskiemu przewoźnikowi napędzają silniki turbowentylatorowe PurePower PW1100G-JM firmy Pratt&Whitney. Został on skonfigurowany w wygodnym układzie dwuklasowym: z 28 miejscami w klasie biznes i 132 miejscami klasy ekonomicznej. Pasażerowie docenią jego najnowszej generacji pokładowy system rozrywkowy i system szybkiej łączność. Wyposażony w najnowsze silniki, udoskonalenia aerodynamiczne i innowacje w kabinie, A321neo zużywa o 20% mniej paliwa i emituje o 50% mniej hałasu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony