Lot QF32 linii Qantas/awaria silnika/ awaryjne lądowanie w Singapurze (komunikat 2)
Zapewnienie bezpieczeństwa transportu lotniczego jest priorytetem dla firmy Airbus, dlatego też po awarii silnika w samolocie A380 linii Qantas, która wydarzyła się 4 listopada 2010 r., Airbus wystosował do wszystkich operatorów informację teleksową, zalecającą liniom eksploatującym maszyny A380 z silnikami Rolls- Royce badanie kontrolne w fabryce w celu zapewnienia dalszej, bezpiecznej eksploatacji tych maszyn. Dokument ten potwierdza wcześniejsze zalecenia i wymogi producenta silników – firmy Rolls-Royce.
Zgodnie z międzynarodową konwencją ICAO Aneks 13 Airbus zaoferuje pełną pomoc techniczną francuskiemu biuru badań i analiz - BEA oraz władzom Australii odpowiedzialnym za śledztwo w sprawie incydentu. Do Singapuru przybył zespół specjalistów Airbusa.
Airbus dostarczy dalsze informacje po akceptacji odpowiednich władz i organów prowadzących śledztwo.



Komentarze