Przejdź do treści
A220-300 w barwach JetBlue - start z lotniska (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Linie JetBlue zamówiły kolejnych 30 Airbusów A220-300

Amerykański przewoźnik niskokosztowy JetBlue zawarł z Airbusem zatwierdzony kontrakt na dodatkowe 30 samolotów A220-300. Dzięki niemu ​​ otrzyma łącznie sto maszyn A220-300. Zawarta umowa powoduje, że liczba A220 zamówionych dotychczas przez klientów sięga 740.

„Już odczuwamy korzyści z eksploatacji ośmiu A220, które zasiliły naszą flotę, i cieszymy się, że będziemy mieć ich więcej", powiedział Robin Hayes, prezes JetBlue. „Odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost wskaźników zadowolenia pasażerów z podróży, a nowe paliwooszczędne samoloty będą wspierać nasz plan bycia liderem w redukcji emisji dwutlenku węgla wśród linii lotniczych. Zamawiając 30 następnych A220, przyspieszymy realizację planów modernizacji floty, by zapewnić lepszą efektywność kosztową i obsługiwać rozwijaną siatkę połączeń".

„Cieszymy się z zadowolenia klienta, który zamawia więcej samolotów w niecały rok po otrzymaniu  pierwszego A220", powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa i szef Airbus International. „Ponad 700 zamówionych do tej pory A220 pokazuje silny popyt na ten zupełnie nowy samolot wąskokadłubowy".

Linie Jetblue zaczęły użytkowanie A220-300 w kwietniu 2021 r. i mają obecnie osiem A220 z kabiną skonfigurowaną do przewozu 140 podróżnych, na fotelach z których każdy jest wyposażony w wejścia USB-C, USB-A i gniazdko elektryczne. Atutami A220 są też największa w tej klasie samolotów kabina, najwyżej położony sufit, największe okna i najbardziej przestronne schowki nad głową.

A220 jest jedynym samolotem zaprojektowanym z myślą o liniach potrzebujących maszyn do transportu 100-150 pasażerów. Jego konstrukcja stanowi połączenie najnowocześniejszych rozwiązań aerodynamicznych, zaawansowanych materiałów i najnowszej generacji silników turbowentylatorowych Pratt & Whitney PW1500G. Maszyna charakteryzuje się o 50% niższym poziomem hałasu i do 25% niższym spalaniem paliwa w przeliczeniu na jeden fotel pasażerski w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, a także o około 50% niższą emisją NOx w porównaniu z normami branżowymi. A220 stanowi doskonały samolot do obsługi tras regionalnych i długodystansowych. Obecnie 15 linii lotniczych z czterech kontynentów użytkuje blisko 200 A220.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony