Przejdź do treści
Źródło artykułu

Liczba samolotów pasażerskich w Rosji i WNP ma podwoić się do 2037 r.

Według przedstawionej przez spółkę Airbus podczas odbywającej się w Moskwie konferencji Wings of the Future najnowszej globalnej prognozy rynkowej („Global Market Forecast", dalej: GMF), linie lotnicze Rosji i krajów WNP w ciągu najbliższych 20 lat (2018-2037) będą potrzebować ok. 1220 nowych samolotów* o łącznej wartości ok. 175 mld dolarów.

Oznacza to niemal podwojenie się liczebności floty pasażerskiej użytkowanej w tej części świata – z obecnych 857 samolotów do ponad 1700, które mają znaleźć się w powietrzu do roku 2037. Opublikowana prognoza przewiduje wzrost ruchu pasażerskiego w Rosji i WNP w ciągu najbliższych 20 lat w tempie 4,1% rocznie, oraz wskazuje na Rosję na główny motor tego trendu. Do roku 2037 liczba pasażerów podróżujących drogą powietrzną w tym kraju ma wzrosnąć ponad dwukrotnie.

Według prognozy GMF przez kolejne 20 lat linie lotnicze Rosji i sąsiadujących z nią państw regionu będą modernizować swoje floty przede wszystkim przez wprowadzanie do nich nowych samolotów o niższym zużyciu paliwa, wycofując jednocześnie modele starszych generacji.  Innym aspektem szacowanego podwojenia flot będzie konieczność zatrudnienia ok. 23 tys. nowych pilotów i 27.960 specjalistów technicznych.

„Dostrzegamy wzrost w sektorze transportu lotniczego Rosji i państw WNP. Jest on nadal w głównej mierze powodowany rozwojem turystyki i biznesu i skutkuje zwiększonym zapotrzebowaniem na nowoczesne samoloty nowej generacji o lepszej ekonomice zużycia paliwa. Już od ponad 25 lat spółka Airbus wspiera swoich klientów z Rosji i Wspólnoty Niepodległych Państw w realizacji wdrażanych przez nich planów rozbudowy flot, oferując im samoloty należące do najbardziej zaawansowanej, wydajnej i wszechstronnej rodziny maszyn pasażerskich. Niezmiernie cieszy nas perspektywa kolejnych zamówień na samoloty Airbus w kolejnych latach – w tym na modele A220, A350 i naszą najlepiej sprzedającą się rodzinę A320neo", powiedział Julien Franiatte, dyrektor ds. działalności spółki Airbus w Rosji.

Dla tras obejmujących co najmniej jeden port lotniczy (początkowy, końcowy lub oba) leżący w Rosji lub w krajach WNP prognoza GMF przewiduje wzrost odzwierciedlającego wartość lotniczego ruchu pasażerskiego wskaźnika RPK (Revenue Passenger Kilometers) na przestrzeni najbliższych 20 lat średnio o 4,1% rocznie. Największy przyrost ma on uzyskać na połączeniach z Ameryką Łacińską (+5,9%), regionem Azji i Pacyfiku (+5,4%), Bliskim Wschodem (+5,1 %) i Ameryką Północną (+4,5%).

Pod koniec października 2018 r. w Rosji i WNP w użytku znajdowało się prawie 400 samolotów jednonawowych i szerokokadłubowych. Ponad 330 z nich należało do przewoźników rosyjskich.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony