Korean Air Aerospace będzie produkować nowe „Sharklety” do A320
Korean Air Aerospace, jednostka produkcyjna Korean Air Group, została wybrana przez firmę Airbus jako jedyny dostawca nowych, zaprojektowanych przez Airbusa końcówek skrzydeł typu „Sharklet”; które będą montowane na wąskokadłubowych A320.
Zgodnie z postanowieniami umowy, Korean Air Aerospace będzie produkować nowe, kompozytowe końcówki skrzydeł i dostarczać je do zakładów montażowych A320 w Tuluzie, Hamburgu i Tianjin. Dostawa pierwszej maszyny wyposażonej w „Sharklety” zrealizowana zostanie pod koniec 2012 r.
Nowe końcówki skrzydeł, które zostały wprowadzone w październiku ub., są oferowane opcjonalnie i według założeń mają poprawić wydajność popularnej rodziny A320. Elementy mają dodatkowo zapewnić na dłuższych trasach 3,5-procentowe ograniczenie zużycia paliwa, co odpowiada rocznemu ograniczeniu emisji dwutlenku węgla o ok. 700 ton na samolot, zwiększyc wskaźniki zasięgu i ładowności oraz poprawić osiagi przy starcie.
Korean Air Aerospace jest wieloletnim partnerem Airbusa – współpraca obu firm liczy sobie ponad 20 lat. Producent uczestniczy obecnie w szeregu programów związanych z różnymi modelami samolotów Airbus. Wytwarza m.in. usterzenie wysokości dla samolotów rodziny A320, panele poszycia kadłuba i elementy podłogi do samolotów rodziny A330/A340, oraz drzwi do luku bagażowego nowego A350 XWB.
Rodzina samolotów A320 uznawana jest za wzorcową rodzinę samolotów wąskokadłubowych. Dotychczas sprzedano ponad 6500 egzemplarzy tego typu 300 klientom na całym świecie. Opracowanie nowych końcówek skrzydeł jest elementem programu modernizacji A320, na którego realizację co roku przeznaczane jest ponad 100 mln euro.
Zgodnie z postanowieniami umowy, Korean Air Aerospace będzie produkować nowe, kompozytowe końcówki skrzydeł i dostarczać je do zakładów montażowych A320 w Tuluzie, Hamburgu i Tianjin. Dostawa pierwszej maszyny wyposażonej w „Sharklety” zrealizowana zostanie pod koniec 2012 r.
Nowe końcówki skrzydeł, które zostały wprowadzone w październiku ub., są oferowane opcjonalnie i według założeń mają poprawić wydajność popularnej rodziny A320. Elementy mają dodatkowo zapewnić na dłuższych trasach 3,5-procentowe ograniczenie zużycia paliwa, co odpowiada rocznemu ograniczeniu emisji dwutlenku węgla o ok. 700 ton na samolot, zwiększyc wskaźniki zasięgu i ładowności oraz poprawić osiagi przy starcie.
Korean Air Aerospace jest wieloletnim partnerem Airbusa – współpraca obu firm liczy sobie ponad 20 lat. Producent uczestniczy obecnie w szeregu programów związanych z różnymi modelami samolotów Airbus. Wytwarza m.in. usterzenie wysokości dla samolotów rodziny A320, panele poszycia kadłuba i elementy podłogi do samolotów rodziny A330/A340, oraz drzwi do luku bagażowego nowego A350 XWB.
Rodzina samolotów A320 uznawana jest za wzorcową rodzinę samolotów wąskokadłubowych. Dotychczas sprzedano ponad 6500 egzemplarzy tego typu 300 klientom na całym świecie. Opracowanie nowych końcówek skrzydeł jest elementem programu modernizacji A320, na którego realizację co roku przeznaczane jest ponad 100 mln euro.
Źródło artykułu
Komentarze