Iran Air odebrał dostawę pierwszego ze 100 zamówionych samolotów Airbusa
Iran Air odebrał dostawę swojego pierwszego nowego samolotu, A321, podczas uroczystości przekazania w Tuluzie z udziałem Farhada Parvaresha, prezesa i dyrektora generalnego Iran Air oraz Fabrice'a Bregiera, prezesa Airbus Commercial Aircraft i dyrektora operacyjnego Airbusa, w obecności Gaela Meheusta, starszego wiceprezesa ds. sprzedaży i marketingu CFM, Toma Endersa, dyrektora generalnego Airbusa oraz mediów międzynarodowych.
Jest to pierwsza dostawa w ramach zamówienia złożonego przez Iran Air w grudniu 2016 roku na 100 samolotów Airbusa (46 samolotów wąskokadłubowych i 54 samoloty szerokokadłubowe) w celu modernizacji i rozbudowy floty.
"To kluczowe wydarzenie stanowi pierwszy praktyczny krok w realizacji ambitnego planu modernizacji floty samolotów Iran Air oraz silnej obecności tego przewoźnika w międzynarodowym lotnictwie cywilnym. Podróżnicy irańscy mogą być dumni z naszego wyboru najnowocześniejszego na świecie samolotu wąskokadłubowego" – powiedział Farhad Parvaresh, prezes i dyrektor generalny Iran Air. "Iran Air z przyjemnością odebrał dostawę pierwszego samolotu Airbusa i gratuluje wszystkim osobom zaangażowanym w jego powstanie. Dzisiejszy dzień jest dowodem na to, że dzięki międzynarodowej współpracy możemy osiągnąć z wzajemną korzyścią cele handlowe".
"Dzisiejszy dzień to wielkie wydarzenie. Gratuluję Iran Air przyjęcia dostawy pierwszego od wielu lat nowego samolotu. To pierwsze wspólne kroki, ale jesteśmy gotowi udzielić Iran Air wsparcia w zakresie rozwoju i modernizacji floty" – powiedział Fabrice Bregier, prezes Airbus Commercial Aircraft oraz dyrektor operacyjny Airbusa. "Jest rzeczą oczywistą, że w 80-milionowym kraju istnieje zapotrzebowanie na najnowsze samoloty pasażerskie, by zaspokoić popyt zarówno krajowy, jak i międzynarodowy".
Według prognoz, Iran potrzebować będzie około 400-500 nowych samolotów, by zmodernizować swoje lotnictwo oraz rozbudować obecną flotę samolotów pasażerskich. Kraj musi nadrobić lata ograniczania popytu na trasach krajowych i międzynarodowych. Najnowsza generacja wydajnych pod względem zużycia paliwa samolotów pozwoli także na eksploatację nowych tras i rynków.
Dostawa spełnia wymogi wszystkich praw międzynarodowych. Airbus podjął ścisłą współpracę z instytucjami regulacyjnymi w UE, USA i innych częściach świata, by zapewnić pełną zgodność z porozumieniem nuklearnym z Iranem (Joint Comprehensive Plan Of Action, JCPA). Airbus będzie dalej postępować zgodnie z warunkami licencji udzielanych przez amerykańskie Biuro Kontroli Aktywów Zagranicznych (Office of Foreign Assets Control, OFAC).
Komentarze