Iberia odbiera pierwszego A350-900

A350-900 należący do linii Iberia (fot. A.Doumenjou/Airbus)

Linie Iberia, hiszpański narodowy przewoźnik lotniczy, członek-założyciel grupy linii lotniczych IAG, odebrały pierwszą z 16 zamówionych maszyn A350 XWB, stając się 18-tą linią lotniczą posiadającą ten najnowocześniejszy i najbardziej wydajny na świecie szerokokadłubowy samolot silnik dwusilnikowy.

Dostarczony egzemplarz jest pierwszym z modeli A350-900 wyposażonych w najnowszy pakiet poprawy osiągów, obejmujący skręt skrzydeł, wydłużone winglety i zwiększoną maksymalną masę startową, zapewniających mu niezrównaną wydajność, którą nie może pochwalić się żaden inny samolot linii Iberia. Jest ponadto skonfigurowany w układzie trzyklasowym Premium z 348 miejscami siedzącymi, w tym 31 rozkładanymi do całkowicie poziomej pozycji leżącej, 24 miejscami w ekonomicznej klasie Premium i 293 miejscami klasy typowo ekonomicznej.

Ogromnie cieszymy się, że otrzymaliśmy już nasz pierwszy samolot A350, który doskonale odzwierciedla wydajność i nowoczesność nowej Iberii, a także moc i energię, dzięki którym dotarliśmy aż tutaj – powiedział Luis Gallego, prezes linii. – O ile w ostatnich latach przekształcaliśmy się, aby przetrwać, teraz przekształcamy się ku doskonałości, czego ten nowy samolot jest najlepszym przykładem.

Jesteśmy niezmiernie dumni z długoletniej współpracy Grupy Airbus z liniami Iberia i z tego, że właśnie dostarczamy temu przewoźnikowi pierwszy model A350-900 – powiedział Tom Enders, CEO Airbusa. – Linie Iberia były założycielem grupy lotniczej IAG, która dzięki tej dostawie ma już w eksploatacji wszystkie modele produkowanych przez nas samolotów pasażerskich, od A318, przez największy A380, po oddany właśnie do użytku najnowocześniejszy A350. Gratulujemy zespołom Iberii i IAG.

A350-900 dołączy do całej floty airbusów Iberii, obejmującej ponad 100 samolotów (w tym Iberia Express), co pozwoli hiszpańskiej spółce w pełni wykorzystać zalety wyjątkowej jednolitości konstrukcyjnej maszyn Airbus.

Aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, w locie dostawczym z Tuluzy do Madrytu silniki A350 były zasilane mieszanką specjalnego, zrównoważonego paliwa do silników odrzutowych.

Model A350 XWB został wyposażony w najnowsze rozwiązania aerodynamiczne, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, oszczędne silniki Rolls-Royce Trent XWB. Te najnowsze technologie łącznie przekładają się na niezrównaną wydajność pracy, aż 25-procentową redukcję zużycia paliwa i emisji spalin oraz znacznie niższe koszty eksploatacji. Kabina marki „Airspace by Airbus" w A350 XWB zapewnia pasażerom i załogom najwyższy komfort, dobre samopoczucie i technologię.

Do tej pory Grupa Airbus przyjęła 847 wiążących zamówień na samolot A350 XWB od 44 klientów na całym świecie, co czyni go jednym z najbardziej udanych samolotów szerokokadłubowych w historii.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus