Grupo Marsans zamówił 61 Airbusów
Grupo Marsans, największa grupa turystyczno-przewozowa w Hiszpanii i czwarta co do wielkości w Europie, podpisała ze spółką Airbus umowę na zakup 61 samolotów Airbusa, w tym cztery A380, dziesięć A350-900, pięć A330-200 i 42 maszyny z rodziny A320 (z czego 12 A319, 25 A320 oraz pięć A321). Samoloty te będą eksploatowane przez spółkę zależną Grupo Marsans lub powiązane linie lotnicze. Nowe zamówienie stanowi uzupełnienie poprzedniego kontraktu na zakup 12 maszyn A330-200. Razem Grupo Marsans złożyła zamówienie na 73 samoloty Airbusa.
Z okazji ogłoszenia informacji o złożonym zamówieniu Gonzalo Pascual, prezes Grupo Marsans, powiedział: „To ważne zamówienie umożliwi Grupo Marsans zrealizować średnio- i długookresowe plany rozwoju, wzmocnić pozycję w sektorze w krótkim i średnim okresie dzięki eksploatacji najbardziej wydajnych samolotów dostępnych obecnie i w przyszłości na rynku. Poza ogólnym poprawieniem standardu floty jesteśmy szczególnie dumni z faktu, że będziemy pierwszym nabywcą i operatorem maszyn A380 w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej”.
„Zamówienie to, które praktycznie obejmuje cały asortyment produktów Airbusa, w tym najnowsze maszyny A380 i A350, stanowi bardzo ważny dla nas wyraz zaufania. Dzięki niemu Grupo Marsans znacząco skorzysta na podobieństwie operacyjnym wszystkich produktów Airbusa w najlepszy możliwy sposób” – powiedział John Leahy, dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów. „Dzięki temu zamówieniu Grupo Marsans, kontrolująca linie lotnicze w Europie i Ameryce Łacińskiej, będzie dysponować najbardziej wydajną i nowoczesną flotą dostępną na rynku, dzięki której firma będzie mogła wzmocnić i rozwinąć działalność w Hiszpanii na skalę regionalną i międzynarodową” – dodał.
A380 jako samolot bardziej ekologiczny, czystszy, cichszy i bardziej inteligentny już wyznacza nowe standardy transportu lotniczego i środowiska naturalnego. A380 oferuje nie tylko niespotykany dotychczas poziom komfortu pasażerów, przestrzeń i spokój w kabinie, ale także wyróżnia się wyjątkowo niskim poziomem kosztów operacyjnych i zużycia paliwa – samolot zużywa poniżej 3 litrów na pasażera na 100 kilometrów. Silniki nowej generacji oraz wyjątkowe osiągi aerodynamiczne sprawiają, że A380 nie tylko spełnia obecne limity w zakresie emitowanego hałasu, ale także jest znacznie cichszy niż jakikolwiek inny latający obecnie samolot. A380 o zasięgu 8200 mil morskich/15 200 km i liczbie miejsc dla 525 pasażerów w standardowym rozkładzie na trzy klasy jest jednocześnie samolotem znacznie bardziej wydajnym ekologicznie i stanowi idealny sposób rozładowania ruchu na zatłoczonych lotniskach borykających się z problemami wzrostu ruchu pasażerskiego. Wraz z obecnym zamówieniem dotychczas 17 klientów złożyło zamówienia na 196 maszyn.
Samolot A350 XWB (Xtra Wide-Body) to odpowiedź Airbusa na popyt na rodzinę samolotów o szerokim kadłubie, średnich rozmiarów i dalekiego zasięgu. Rodzina samolotów o zasięgu 8300 mil morskich / 15 380 km dostępna jest w trzech podstawowych wersjach pasażerskich: model A350-800 z 270 miejscami; model A350-900 z 314 miejscami oraz model A350-1000 z 350 miejscami w standardowym podziale na trzy klasy. Maszyny A350 XWB cechują się najszerszym kadłubem w swej kategorii, oferując tym samym niespotykany dotychczas poziom komfortu podróżowania, najniższe koszty operacyjne i najniższy koszt miejsca na milę niż jakikolwiek inny samolot w tym segmencie. Samolot zasilany jest dwoma silnikami Rolls Royce Trent XWB nowej generacji, dzięki czemu rodzina samolotów A350 XWB stanowi znakomite rozwiązanie w czasach wysokich cen paliwa, rosnących oczekiwań podróżujących oraz troski o środowisko naturalne. Całkowita liczba zamówień na samolot, w tym ogłoszony dzisiaj kontrakt, obecnie wynosi 463 egzemplarze, zamówione przez 30 klientów.
Dzięki szerokiemu kadłubowi, umożliwiającemu bardzo wysoki standard komfortu, samoloty A330-200 pozwalają na szereg różnych konfiguracji miejsc i klas dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów. Zasięg tych samolotów wynosi do 6750 mil morskich / 12 500 km przy pełnym obłożeniu. W dużej ładowni podpodłogowej można przewozić także ułożone obok siebie standardowe palety i kontenery. Samoloty te cechują się także wysoką elastycznością operacyjną, niezbędną w obsłudze szeregu różnych struktur tras, co przekłada się na bardzo niskie koszty operacyjne na miejsce pasażerskie. Ekonomiczność i wysoki poziom komfortu pasażerów sprawiają, że model ten daje jego operatorom znaczącą przewagę konkurencyjną na rynku. Obecnie złożono zamówienia na 1000 egzemplarzy A330.
Rodzina samolotów A320, uznawana za wzorcową rodzinę samolotów wąskokadłubowych, obejmuje także wersje A318, A319 i A321. Dotychczas złożono zamówienia na ponad 6300 egzemplarzy, zaś dostarczono już ponad 3600 maszyn.
Airbus jest spółką należącą do koncernu EADS
Komentarze