Dodatkowe zamówienia Turkish Airlines na samoloty Airbusa
Linie lotnicze Turkish Airlines podpisały umowę na zakup trzech dodatkowych samolotów Airbus A330-300. Dzięki temu całkowita liczba zamówionych egzemplarzy A330-300 zwiększyła się do dziesięciu. Przewoźnik planuje eksploatację samolotów na najbardziej popularnych trasach średniego zasięgu, w układzie dwuklasowym z 319 miejscami. Samoloty te zostaną dostarczone począwszy od września 2010 r. i będą zasilane silnikami Rolls-Royce. Tureckie linie lotnicze planują także zakup dwóch A330-200 w wersji do przewozu towarów, to jest A330-200F, by przygotować się na ekspansję i modernizację floty złożonej z czterech maszyn A310.
„Turkish Airlines stale się rozwijają dzięki świadczeniu pasażerom i klientom usług najwyższej klasy przy optymalizacji kosztów operacyjnych. Wybór samolotów z rodziny A330, które oferują najlepszy w swej klasie poziom komfortu pasażerów oraz powiększoną ładowność towarową, powinien przynieść sukces naszego modelu biznesowego” – powiedział dr Candan Karlitekin, prezes Turkish Airlines.
„Niezrównana wydajność ekonomiczna samolotów rodziny A330 oraz znakomite osiągi operacyjne będą stanowiły strategiczne aktywa Turkish Airlines. Jesteśmy dumni z faktu, że możemy współpracować z jedną z najszybciej rozwijających się europejskich linii lotniczych, Turkish Airlines, uczestnicząc w jej ekspansji na nowych rynkach” – powiedział John Leahy, dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów.
Linie Turkish Airlines eksploatują samoloty Airbusa od 1985 r. Obecnie dysponują flotą 67 maszyn Airbusa, w tym 4 egzemplarzami A310, 74 maszynami A320, siedmioma A330 i dziewięcioma A340.
Dwusilnikowy model A330 to obecnie jeden z najczęściej eksploatowanych samolotów szerokokadłubowych. Do dzisiaj złożono w Airbusie zamówienia na ponad 1000 egzemplarzy A330, zaś ponad 600 egzemplarzy A330 znajduje się w eksploatacji u ponad 80 operatorów na całym świecie. Flota tych samolotów odbyła prawie 14 mln godzin lotów i obsługuje loty do ok. 300 miast na całym świecie.
A330-200F ma większą ładowność niż początkowo zakładano, oferując dwie konfiguracje eksploatacyjne w zależności od planowanego przeznaczenia. Samolot może przewozić do 64 ton metrycznych na odległość ponad 7400 km (4000 mil morskich) lub ponad 69 ton metrycznych na odległość do 5930 km (3200 mil morskich) bez międzylądowania. Tego rodzaju możliwości pod względem zasięgu i wielkości ładunku użytecznego pozwolą operatorom na rozwój działalności poprzez otwarcie nowych tras lub wydłużenie istniejących. Dzięki zoptymalizowanemu przekrojowi poprzecznemu kadłuba, wnętrze samolotu cechuje się dużą elastycznością i pozwala na przewóz szerokiego spektrum palet i kontenerów o różnych rozmiarach, oferując maksymalne możliwości rozmieszczenia ładunku i o 30 procent wyższą objętość niż jakikolwiek inny transportowiec tej klasy. Dotychczas dziewięciu nabywców zamówiło 67 egzemplarzy modelu.
Komentarze