Przejdź do treści
Wytwarzanie pierwszego pierścienia z włókna węglowego do kadłuba A350 XWB/fot. Airbus
Źródło artykułu

Airbus zaczyna produkcję pierwszego pierścienia kadłuba do A350 XWB

Airbus rozpoczął wytwarzanie pierwszego pierścienia z włókna węglowego do kadłuba A350 XWB. Prace trwają w fabryce firmy w Illescas w Hiszpanii. Proces kładzenia włókna węglowego, stosowany w produkcji pierścienia kadłuba o długości 5,5 metra i powierzchni 56 metrów kwadratowych, określanego jako sekcja 19, zakończy się w najbliższych tygodniach.

Większa część kadłuba A350 XWB wykonana jest z paneli z włókna węglowego, które są łatwiejsze w produkcji i montażu niż pierścienie. Jednakże Airbus uznał, że w przypadku tylnej części kadłuba, mającej stożkowaty kształt, pierścień będzie optymalną strukturą.

A350 XWB, zaprojektowany i wyprodukowany z odpowiednich materiałów, przy użyciu właściwej technologii i we właściwym miejscu, będzie samolotem kształtującym efektywność połączeń średnio- i dalekodystansowych już od 2013 r.


Rodzina samolotów szerokokadłubowych A350 XWB (Xtra Wide-Body) to nowa linia produktowa samolotów średnich rozmiarów i dalekiego zasięgu obejmująca trzy podstawowe wersje pasażerskie o pojemności od 270 do 350 pasażerów w typowych układach trzyklasowych. Rodzina samolotów A350, która ma wejść do eksploatacji w 2013 roku, już jest jednym z najbardziej udanych programów w historii – 35 nabywców na całym świecie złożyło dotychczas zamówienia na 573 samoloty.
 


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony