Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus rozpoczyna produkcję pierwszego A330neo

Trwa obróbka pierwszych metalowych części do A330neo w Tuluzie i Nantes.

Po roku od rozpoczęcia programu Airbus A330neo, w zakładach w Tuluzie i Nantes przystąpiono do wytwarzania pierwszych metalowych części nowego samolotu. Obróbka pierwszego wspornika silnika rozpoczęła się latem w zakładach Airbusa w Saint-Eloi (Tuluzie), podczas gdy zakłady w Nantes zajęły się produkcją pierwszej centralnej struktury nośnej skrzydeł (centre wing box) A330neo.

Pierwsze żebro centralnej struktury nośnej skrzydeł A330neo wytwarzane w Nantes ma innowacyjną strukturę „Isogrid” z 330 trójkątnymi kieszeniami, która spełnia wszystkie wymagania w zakresie sztywności, wytrzymałości i niskiej wagi.

Nowy wspornik produkowany w Saint-Eloi, kluczowy element innowacyjnej konstrukcji A330neo, łączy najnowsze, paliwooszczędne silniki Trent 7000 ze skrzydłami. Wspornik silnika A330neo, wykonany z lekkiego tytanu, wykorzystuje aerodynamikę, materiały i technologie projektowe wywodzące się z samolotu A350 XWB. Wspornik będzie wyposażony w nowe owiewki inspirowane samolotem A350 XWB, wykonane z materiałów kompozytowych i tytanu w celu zapewnienia optymalnej aerodynamiki.


Pracownik w zakładach Airbusa w Saint Eloi (Tuluzie) kończy produkcję tytanowego żebra nr 12, pierwszej części wspornika silnika do egzemplarza A330neo przeznaczonego do prób w locie.

A330-800neo i A330-900neo to dwa nowe szerokokadłubowe samoloty Airbusa, których pierwsze dostawy zaplanowano na czwarty kwartał 2017 r. A330neo oferuje silniki Rolls-Royce Trent 7000 najnowszej generacji, ulepszenia aerodynamiczne oraz nowe rozwiązania w kabinie pasażerskiej. Wykorzystując niezrównaną ekonomię, wszechstronność oraz niezawodność modelu A330, A330neo zmniejsza zużycie paliwa o 14 proc. na pasażera, co oznacza, że jest najbardziej efektywnym kosztowo samolotem szerokokadłubowym średniego zasięgu, jaki jest dostępny na rynku. Operatorzy A330neo docenią nie tylko większą paliwooszczędność samolotu, ale również zasięg zwiększony do 400 mil morskich i oczywiście ujednolicone procedury eksploatacji wszystkich samolotów Airbusa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony