Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus otwiera w Wielkiej Brytanii obiekt do testowania układów podwozia do samolotów A350 XWB

Firma Airbus otworzyła ośrodek do testowania układów podwozia do A350 XWB w swoich zakładach lotniczych w Filton w Wielkiej Brytanii. Jest to kolejny etap przygotowań do uruchomienia produkcji modelu A350 XWB, którego eksploatacja rozpocznie się w 2013 r.

Budowa obiektu o wartości 39 mln euro rozpoczęła się w styczniu 2009 r. Wewnątrz zakładu przygotowano dużę halę, w której znajdą się: zintegrowane urządzenia do testowania podwozi (LG0); zespół awioniki ze stanowiskami testowymi znanymi jako stanowiska integracji funkcjonalnej układów podwozia (Landing Gear Systems Functional Integration Benches, FIB); pomieszczenie kontrolne, z którego koordynowane są wszystkie testy; magazyn części zamiennych oraz pomieszczenie obserwacyjne dla gości.

Zgodnie z wymogami środowiskowymi przyjętymi przez Airbusa, w budynku wykorzystano innowacyjne technologie redukujące wpływ na środowisko naturalne. Do rozwiązań tych należą systemy monitorowania światła dziennego i temperatury, które gwarantują wykorzystanie właściwej ilości energii do ogrzania i oświetlenia budynku.

Podczas wstępnej fazy uruchamiania urządzeń, zaplanowanej na połowę 2011 r., w zakładzie pracować będzie ok. 30 pracowników zatrudnionych na pełny etat. Obiekt Airbusa w Filton odpowiada za specyfikację, zamówienia, integrację i certyfikację wszystkich układów podwozi samolotowych i układów powiązanych Airbusa. Centrum testowe ma wykazać pełną sprawność układu podwozia oraz będzie dostarczać informacje do certyfikacji podwozi i układów, szczególnie układów wypuszczania i chowania podwozia oraz hamowania.

Louis Gallois, prezes EADS, spółki dominującej Airbusa, oraz sir Peter Westmacott, brytyjski ambasador we Francji, dokonali otwarcia budynku nazwanego imieniem sir George’a White’a, założyciela Bristol Aeroplane Company.

„Dokonujemy dziś nie tylko otwarcia nowego, ważnego obiektu, ale także świętujemy realizację kolejnego etapu programu A350 XWB” – powiedział Gallois. „Obiekt i jego pracownicy będą odgrywać istotną rolę w integracji układów podwozia samolotu, który przewozić będzie miliony pasażerów na całym świecie. Jestem dumny z tego, że pracownicy Airbusa w Wielkiej Brytanii odegrają w tym programie tak ważną rolę”.

Rodzina samolotów szerokokadłubowych A350 XWB (Xtra Wide-Body) to nowa linia produktowa samolotów średnich rozmiarów i dalekiego zasięgu obejmująca trzy podstawowe wersje pasażerskie o pojemności od 270 do 350 pasażerów w typowych układach trzyklasowych. Rodzina samolotów A350, która ma wejść do eksploatacji w 2013 roku, już jest jednym z najbardziej udanych programów samolotowych w historii – 34 nabywców na całym świecie złożyło zamówienia na 558 samolotów. 


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony