Przejdź do treści
A220-300 w barwach Air Austral (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Airbus i Air Austral zawarły umowę na trzy samoloty A220

Francuska linia Air Austral, mająca siedzibę na wyspie Réunion, zatwierdziła umowę na pozyskanie trzech samolotów A220, najnowszej maszyny pasażerskiej w ofercie Airbusa. Zamówienie to uczyni z Air Austral pierwszego użytkownika w  A220 w rejonie Oceanu Indyjskiego. Dzięki ograniczonym o 20 proc. zużyciu paliwa i emisji CO2 nowe samoloty pozwolą przewoźnikowi zredukować koszty oraz ślad węglowy na obsługiwanych połączeniach międzynarodowych.

„Linia Air Austral wybrała model A220-300, dążąc do odnowy floty maszyn średniego i krótkiego zasięgu. Samoloty nowej generacji zaczną trafiać do nas pod koniec 2020 r., powalając zwiększyć potencjał przewozowy” – powiedział Marie-Joseph Malé, prezes Air Austral. „Ekonomia eksploatacji i wydajność operacyjna A220 otwierają nowe możliwości rozwoju sieci połączeń regionalnych z naszej głównej bazy – wyspy Reunion – w sposób opłacalny i racjonalny. Kabina pasażerska ze 132 fotelami, bardziej dopasowana do naszych potrzeb, pozwoli zwiększyć komfort podróży klientów i warunki pracy załóg” – dodał.

„Dzięki niezrównanej wydajności i elastyczności operacyjnej A220 jest dla Air Austral idealnym środkiem do rozwoju siatki połączeń między Reunion a sąsiadami na Oceanie Indyjskim, a także do wykonywania lotów na nieco dalszych dystansach” – powiedział Christopher Buckley, wiceprezes Airbusa odpowiedzialny za dział samolotów pasażerskich. „Linie lotnicze z całego świata doceniają ekonomię A220 i cieszymy się, że Air Austral zostanie pierwszym operatorem A220 w tym regionie”.

Zaprojektowana od podstaw konstrukcja nowego samolotu wąskokadłubowego pozwoliła zwiększyć liczbę dostępnych miejsc pasażerskich oraz pojemność przedziału towarowego, co dla linii lotniczych oznacza perspektywę zwiększenia dochodów. A220 to jedyny samolot zbudowany specjalnie z myślą o przewoźnikach szukających maszyn ze 100-150 miejscami, zapewniający bezkonkurencyjną oszczędność paliwa, a pasażerom gwarantujący komfort znany z samolotów szerokokadłubowych. W jego konstrukcji połączono najnowocześniejszą aerodynamikę, zaawansowane materiały i najnowszą generację silników PW1500G z przekładnią PW1500G Pratt & Whitney, co pozwala uzyskać o co najmniej 20 procent niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na jeden fotel pasażerski w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, a także znacznie niższą emisję spalin i hałasu.

Portfel zamówień na A220 na koniec września 2019 r. obejmował ponad 500 maszyn.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony