Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus A350-900 otrzymał certyfikat typu FAA

Samolot pomyślnie ukończył najbardziej rygorystyczny program testów w branży.

A350-900, komercyjny samolot pasażerski najnowszej generacji, otrzymał 12 listopada certyfikat typu amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa Cywilnego Stanów Zjednoczonych (US Federal Aviation Administration - FAA). Wśród sygnatariuszy dokumentu, który został podpisany podczas oficjalnej uroczystości w siedzibie FAA w Waszyngtonie, znaleźli się Peggy Gillian, zastępca dyrektora ds. bezpieczeństwa lotniczego w FAA, oraz Allan McArtor, prezes Airbus Group Inc. Certyfikowany samolot wyposażony jest w silniki Rolls-Royce Trent XWB. Przyznanie certyfikatu odbyło się wkrótce po otrzymaniu przez A350-900 certyfikatu typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (European Aviation Safety Agency - EASA), co nastąpiło 30 września.

Przyznanie A350-900 certyfikatów FAA i EASA zwieńczyło rygorystyczny program badań certyfikacyjnych, które obejmowały testy kadłuba i poszczególnych systemów samolotu w warunkach przekraczających normy projektowe w celu spełnienia wszystkich kryteriów zdatności do lotu. Flota pięciu samolotów testowych A350-900 ukończyła program certyfikacyjnych lotów próbnych zgodnie z harmonogramem. Łącznie samoloty wykonały ponad 2 600 godzin prób w locie. Umożliwiło to przeprowadzenie jednego z najbardziej drobiazgowych i wydajnych programów testowych komercyjnego samolotu pasażerskiego w historii.

A350 XWB to zupełnie nowa linia średniej wielkości produktów długodystansowych i najnowszy członek wiodącej linii samolotów szerokokadłubowych Airbus. W swojej klasie wyróżnia się połączeniem komfortu pasażerów, technologicznych innowacji i unikatowego procesu produkcji. A350 XWB, stworzony przy pomocy klientów Airbusa, wyznacza nowe standardy w zakresie wygody pasażerów, wydajności operacyjnej i efektywności kosztowej. Do końca października 2014 r. 39 klientów z całego świata złożyło zamówienia na 750 egzemplarzy A350 XWB.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony