Osiem dodatkowych H225M dla Indonezji

H225M, fot. Airbus

Indonezyjskie siły powietrzne zamówiły osiem dodatkowych dwusilnikowych śmigłowców wielozadaniowych H225M w ramach krajowej inicjatywy budowy floty o zdolnościach poszukiwania i ratownictwa.

Zgodnie z porozumieniem między indonezyjskim Ministerstwem Obrony a PT Dirgantara Indonesia (Persero) (PTDI) 11-tonowe sprawdzone w boju śmigłowce zostaną dostarczone Siłom Powietrznym po rekonfiguracji i wyposażeniu w sprzęt dla misji, które przeprowadzi zakład PTDI w Bandung, w Indonezji. Te dodatkowe śmigłowce dołączą do istniejącej floty sześciu H225M i będą wykonywać podobne misje bojowego poszukiwania i ratownictwa.

„Cieszymy się, że Indonezja wybrała nasze śmigłowce H225M dla swojej rozwijającej się floty. H225M to sprawdzony w walce śmigłowiec, który jest dobrze oceniany przez klientów wojskowych na całym świecie, a dodatkowe zamówienie Indonezji świadczy o zaufaniu pokładanym w śmigłowcach Airbus”, powiedział Ben Bridge, wiceprezes ds. globalnego biznesu w Airbus Helicopters. „Indonezja nieustająco odgrywa istotną rolę w globalnym łańcuchu przemysłowym Airbus Helicopters. Dzięki zaufanemu partnerowi PTDI jesteśmy w pełni gotowi wspierać dostępność floty Indonezji”.

Airbus Helicopters i Indonezja utrzymują relacje biznesowe od ponad 40 lat. W 1976 r. PTDI uzyskało licencję na produkcję śmigłowca NBO-105. W zakresie H225, indonezyjskie PTDI stało się kluczowym dostawcą części tylnej kadłuba i kabiny w 2008 r., startując z produkcją na pełnych obrotach w 2011 r. Obie firmy rozszerzyły współpracę przemysłową w 2017 r. o wsparcie i usługi przeznaczone dla indonezyjskiej floty wojskowej śmigłowców.

H225M jest obecnie w służbie na całym świecie. Do tej pory dostarczono 88 śmigłowców. Flota przekroczyła 100 000 godzin nalotu od czasu pierwszej dostawy do Francuskich Sił Powietrznych w 2006 r. Od tego czasu H225M dowiódł swojej niezawodności i trwałości w wielu środowiskach walki i obszarach kryzysowych.

H225M jest członkiem rodziny wielozadaniowych śmigłowców Super Puma. Ten wojskowy wariant jest obecnie używany we Francji, Brazylii, Meksyku, Malezji, Indonezji i Tajlandii, a ostatnio został zamówiony przez Węgry, Kuwejt i Singapur.

Źródło: Airbus Helicopters
comments powered by Disqus