Przejdź do treści
Pierwszy lot śmigłowca EC135 na chińskim niebie (fot. Airbus Helicopters, Charles Abarr)
Źródło artykułu

Medyczny śmigłowiec EC135 dla Chin

Airbus Helicopters dostarczył Chinom pierwszy w pełni wyposażony śmigłowiec ratownictwa medycznego. Dwusilnikowy EC135 będzie punktem odniesienia dla chińskich lotniczych służb ratownictwa medycznego.

Wraz z dostawą dwusilnikowego śmigłowca Airbus Helicopters EC135, rozpoczęła się nowa era działalności chińskiego pogotowia lotniczego. EC135 to pierwszy w kraju wiropłat przeznaczony do wykonywania śmigłowcowych misji ratownictwa medycznego.

Śmigłowiec EC135 został przekazany Centrum Reagowania Kryzysowego 999 (Centrum 999), spółce zależnej Fundacji Pekińskiego Czerwonego Krzyża. Ceremonia odbyła się w Donauwörth w Niemczech, gdzie znajdują się zakłady Airbus Helicopters, w których projektowane i produkowane są śmigłowce.

„Oprócz czerpania korzyści z doskonałych osiągów EC135 jako śmigłowca ratownictwa medycznego, doceniamy także dodatkową wartość, jaką jest doświadczenie Airbus Helicopters i jego relacje z operatorami śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego”, oświadczył Ma Runhai, wiceprezes ds. wykonawczych Stowarzyszenia Czerwonego Krzyża w Chinach. „Pozwoli nam to na osiągnięcie strategicznego celu, jakim jest wdrażanie w kraju reform, przyspieszanie modernizacji systemu kierowania i zwiększenie jego zdolności. Pomoże to także Stowarzyszeniu Czerwonego Krzyża w Chinach w osiągnięciu pozycji lidera w Chinach i wiodącej organizacji na świecie”.

Dostarczony śmigłowiec to wersja EC135 P2e z rodziny lekkich dwusilnikowych śmigłowców Airbus Helicopters. Jest on w pełni wyposażony w urządzenia medyczne przez Buchera – tego samego, który dostarcza sprzęt wielu operatorom śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego w Europie.

„EC135 jest wzorcem dla operatorów śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego na całym świecie, ponieważ został zaprojektowany zgodnie ze specjalistyczną wiedzą lekarzy do zadań transportu medycznego”, wyjaśnia Wolfgang Schoder, prezes Airbus Helicopters Germany. „To doskonały śmigłowiec, który zwiększy w Chinach potencjał lotniczych służb ratownictwa medycznego”.

Obecnie delegacja medyczna z Centrum 999 przechodzi szkolenie zapoznawcze w Augsburgu, z użyciem wyposażenia dostarczonego przez firmę Bucher. Po nim lekarze przejdą jednotygodniowy kurs wprowadzający w Akademii Śmigłowcowych Służb Ratownictwa Medycznego ADAC w pobliżu Kolonii. Jednocześnie Airbus Helicopters zapewnia szkolenie pilotów śmigłowców, organizuje pomoc w nawiązaniu współpracy i warsztaty dla Chińczyków z udziałem wiodących europejskich służb ratownictwa medycznego, aby zapewnić ich płynne i pomyślne rozpoczęcie działania w tym kraju.

„Zezwolenie na operowanie na małej wysokości w chińskiej przestrzeni powietrznej dobrze wróży rozwojowi śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego, która jest bardzo potrzebna w kraju o tak rozległym obszarze i licznej populacji”, powiedział Norbert Ducrot, prezes Airbus Helicopters China. „Inicjatywa zaoferowania przez Centrum 999 publicznych usług jest godna pochwały i zostanie doceniona przez chińskich obywateli”.

Oprócz EC135 odebranego właśnie przez Centrum 999, drugi śmigłowiec zostanie dostarczony w pierwszym kwartale 2015 r. Instytucja ta podpisała także list intencyjny w sprawie zakupu dwóch śmigłowców EC145 T2.


Moment, gdy Wolfgang Schoder, prezes Airbus Helicopters Germany, przekazuje EC135
panu Li Libing, dyrektorowi generalnemu Beijing 999 (fot. Airbus Helicopters, Charles Abarr)

Airbus Helicopters jest wiodącym dostawcą śmigłowców, mającym ponad 60 procentowy udział w światowym rynku w segmencie śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego, gdzie EC135 jest jednym z wzorców, razem z większym EC145. Około 25 procent wszystkich operacji medycznych na całej kuli ziemskiej jest wykonywanych z udziałem EC135. Na całym świecie dostarczono ponad 1100 wiropłatów EC135, a ponad 500 z nich – w konfiguracji dla śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego.

EC135 łączy przestronną kabinę z doskonałymi osiągami, zasięgiem i udźwigiem, a także niskim poziomem emitowanego hałasu. Duże przesuwane boczne drzwi śmigłowca i tylne drzwi otwierane na boki umożliwiają szybki załadunek i wyładunek pacjentów – dodatkowe bezpieczeństwo podczas operacji na ziemi zapewnia otunelowane śmigło sterujące Fenestron.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony