Airbus Helicopters dostarczył HTM pierwszy śmigłowiec H135
Pierwszy H135 w konfiguracji przeznaczonej do obsługi farm wiatrowych został dostarczony HTM Helicopter Travel Munich GmbH. H135 to ulepszona wersja lekkiego śmigłowca Airbus Helicopters znanego poprzednio jako EC135 T3.
H135 jest dobrze przystosowany do wszystkich misji wykonywanych w rejonach nadmorskich, dzięki doskonałym osiągom, zwłaszcza z jednym silnikiem niepracującym (OEI). Spełnia on wszystkie wymagania stawiane śmigłowcom przeznaczonym do takich zadań – jego wyposażenie obejmuje wciągarkę ratowniczą, tratwę ratunkową, oświetlenie umożliwiające awaryjne opuszczenie śmigłowca, automatycznie uruchamiany awaryjny nadajnik lokacyjny (ELT), trójosiowego pilota automatycznego, radiolokator meteorologiczny, podwodny nadajnik lokacyjny i pływaki awaryjne, certyfikowane do używania przy stanie morza wynoszącym 6. Dodatkowo jego doskonałe własności pilotażowe, niewielkie rozmiary płatowca i mała średnica wirnika nośnego czynią z niego śmigłowiec pierwszego wyboru dla firm zajmujących się nadmorskimi farmami wiatrowymi.
H135 należący do HTM będzie operował z baz w Emden, Norden, Borkum i Helgoland, obsługując farmy wiatrowe w Zatoce Helgolandzkiej. HTM zdobyła dotychczas kontrakty na obsługę dziesięciu farm wiatrowych i klientów takich jak DONG, EWE, EON, Siemens, DOTI, ADWEN i Senvion. H135 dołączy do intensywnie użytkowanej floty śmigłowców Airbus Helicopters, która liczy już pięć EC135 P2+, bazujących wzdłuż wybrzeża Morza Północnego. Do początku 2016 r. flota firmy wzrośnie do jedenastu śmigłowców z rodziny H135.
„Czekamy, kiedy H135 dołączą do naszej floty. Dzięki polepszonym osiągom z jednym silnikiem niepracującym (OEI) i dodatkowemu wyposażeniu będą one doskonałym dopełnieniem naszej floty, spełniającej już przyszłe wymagania co do operacji nadmorskich. Flota EC135 dowiodła swojej niezawodności i bezpieczeństwa, z doskonałym współczynnikiem dostępności wykonywania misji, ponieważ od 2009 r. wylatała ponad 6000 godzin, wykonując ponad 25 000 cykli transportu ładunku”, powiedział Bernd Brucherseifer, Dyrektor Zarządzający HTM.
„Turbiny wiatrowe odgrywają coraz większą rolę jako źródło energii odnawialnej, a nowy H135 jest gotowy do wsparcia ekonomicznego i skutecznego wdrożenia, rozwoju i obsługi nadmorskich farm wiatrowych”, powiedział Axel Humpert, szef programu H135 Airbus Helicopters. „Jest gotowy do dołączenia do innych śmigłowców z naszej linii produktów, które każdego dnia dowodzą swoich możliwości wykonując loty na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego na całym świecie”.
Airbus Helicopters jest już liderem rynku w segmencie śmigłowcowego transportu morskiego, budując swoją pozycję na ponad 40-letnim doświadczeniu w dostawach śmigłowców przeznaczonych do transportu na coraz bardziej oddalone od brzegu morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego, poszukiwania i ratownictwa na morzu, transportu pilotów morskich, a ostatnio instalacji i obsługi farm wiatrowych.
H135 jest częścią rodziny dwusilnikowych lekkich i średnich śmigłowców Airbus Helicopters, noszących poprzednio oznaczenie EC135. Wśród ulepszeń poszczególnych wersji H135 są nowe opcje wyposażenia śmigłowców w nowe silniki turbowałowe z cyfrowym układem sterowania (FADEC): Turbomeca’s Arrius 2B2PLUS i Pratt & Whitney Canada’s PW206BB, które zapewniają dodatkowy udźwig i najlepsze w tej klasie osiągi w całym zakresie lotu – przy małym zużyciu paliwa. Inne własności to bezprzegubowa piasta głowicy wirnika nośnego i otunelowane śmigło sterujące Fenestron® – znak firmowy Airbus Helicopters i nowy boczny wlot powietrza do silnika.
H135 uzupełni flotę HTM, która składa się z 21 śmigłowców (i 4 odrzutowców biznesowych). W jej skład wchodzą także śmigłowce EC145, EC120, AS350, AS355 i BK 117 produkowane przez Airbus Helicopters i jego poprzedników.
Komentarze