Przejdź do treści
Śmigłowiec UH-72A Lakota (fot. Jerome Deulin/Airbus Helicopters)
Źródło artykułu

Airbus Helicopters dostarcza 400. śmigłowiec UH-72A Lakota dla U.S. Army

Airbus Helicopters dostarczył 400. śmigłowiec UH-72A Lakota, wypełniając dotychczasowe warunki umowy, dostarczając każdy śmigłowiec na czas, zgodnie z budżetem i spełniając rygorystyczne normy jakości U.S. Army (wojsk lądowych Stanów Zjednoczonych Ameryki).

„Od chwili, kiedy U.S. Army przyznała firmie Airbus kontrakt na produkcję UH-72A, nasz zespół codziennie dążył do realizacji naszych obietnic dla U.S. Army, zwłaszcza dla tych żołnierzy, którzy eksploatują te śmigłowce, dla rządu Stanów Zjednoczonych i podatników”, powiedział Chris Emerson, prezes Airbus Helicopters Inc. „Wyprodukowaliśmy doskonały śmigłowiec, który spełnia wymogi i normy jakości U.S. Army, a także spełniliśmy naszą obietnicę doskonałego wsparcia, aby utrzymać Lakoty U.S. Army w stanie zdatnym do lotu, gotowe do wykonywania ważnych misji”.

UH-72A jest jednym z kluczowych modeli śmigłowców, które U.S. Army będzie eksploatowała w najbliższej przyszłości. Lakota jest wszechstronnym śmigłowcem dwusilnikowym o doskonałych osiągach, wyposażonym w nowoczesną cyfrową awionikę glass cockpit, układ sterowania lotem i systemy nawigacyjne. Jednostki U.S. Army i Army National Guard (Gwardii Narodowej) eksploatują Lakoty podczas różnych misji, w tym do szkoleniach lotników, obserwacji i rozpoznania, ewakuacji medycznej, zabezpieczenia granic, transportu VIP i niesienia pomocy ofiarom klęsk żywiołowych.

UH-72A jest z dumą produkowany w USA i montowany w zakładach Airbus Helicopters Inc. w Columbus, w stanie Missisipi. Ponad 40 procent ich pracowników stanowią weterani Sił Zbrojnych USA.

Wybrany przez U.S. Army w 2006 r. po rygorystycznej ocenie, UH-72A jest śmigłowcem o najniższych kosztach zakupu, utrzymania i eksploatacji spośród wszystkich śmigłowców U.S. Army. Wojsko wybrało Lakotę w ramach Inicjatywy Restrukturyzacji Lotnictwa do szkolenia początkowego pilotów śmigłowcowych w Fort Rucker. U.S. Naval Test Pilot School (szkoła pilotów doświadczalnych Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych Ameryki) także używa Lakot do szkolenia.

Od czasu wprowadzenia Lakot do służby, jednostki U.S. Army i Army National Guard wylatały nimi ponad 460 000 godzin, a firma Airbus Helicopters Inc., zapewniła im wsparcie materiałowe, które przekroczyło wszystkie wymagania kontraktu.

W grudniu 2016 r. U.S. Army przyznała firmie Airbus Helicopters Inc. pięcioletni kontrakt na wsparcie logistyczne o wartości prawie 1 mld dolarów amerykańskich. Airbus Helicopters Inc. zapewni wsparcie bazom U.S. Army i Army National Guard w 43 stanach, w tym w Fort Rucker, a także na Kwajalein i Guam oraz w Portoryko i w Niemczech.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony