Przejdź do treści
Źródło artykułu

Niebo nad Płockiem zaczyna wypełniać się statkami powietrznymi

W sobotę 4 stycznia br przyleciał na nasze lotnisko jeszcze jeden ultralekki samolot KR-030 Topaz. Widać, że ten środek komunikacji powoli zaczyna pozyskiwać coraz więcej zwolenników.

KR-030 Topaz to bezzastrzałowy grzbietopłat. Wszystkie zasadnicze zespoły płatowca mają strukturę skorupową z kompozytów na bazie włókien szklanych lub węglowych.

Kadłub w postaci samonośnej skorupy, mieści w części przedniej, dwuosobową kabinę z miejscami obok siebie. Osłona kabiny - szyba przednia rozwijalna z odpornego na ultrafiolet plexiglasu, drzwi boczne z plexiglasu 3 mm na ramie z kompozytu.

Statecznik pionowy integralny z kadłubem. Podwozie trójkołowe z kołem przednim. Golenie główne wolnonośne, kompozytowe. Koła główne hamowane razem, koło przednie sterowane, sprzężone ze sterem kierunku. Skrzydło wykonane w całości, prostokątne, mocowane na czterech sworzniach. Klapa szczelinowa o konstrukcji skorupowej, zawieszona do skrzydła na wysięgnikach. Lotka wykonana z laminatu węglowego z wyważeniem masowym zamocowanym na jej końcu.

Usterzenie poziome klasyczne o obrysie prostokątnym, konstrukcji skorupowej z kompozytów. Ster kierunku skorupowy.

Trymer steru wysokości - sprężynowy, przestawiany elektrycznie. W wersji podstawowej jeden drążek sterowy pośrodku kabiny. Silnik ROTAX 912 UL o mocy 80 KM

Zbiorniki paliwa na 70l za kabiną załogi.

Posiadaczowi samolotu życzymy jak zwykle wiele wspaniałych widoków, pięknych przeżyć, i bezpiecznej eksploatacji. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony