Przejdź do treści
Źródło artykułu

AWM: Nowy ptaszek w naszym gniazdku - Aeroprakt A22 SP-SWAN

Z nieukrywaną radością uprzejmie donosimy, że w ostatnich dniach wzbogaciliśmy swoją flotę o pełen uroku, bezpieczny i przyjemny w pilotażu samolot - Aeroprakt A22L2 o jakże uroczych "łabędzich" znakach rejestracyjnych SP-SWAN.

Aeroprakt A22 to samolot zarejestrowany w klasie Ultralekkiej, którego najbardziej widoczną i robiącą na wszystkich cechą jest niespotykana w znakomitej większości innych maszyn ilość i jakość oszklenia kabiny, dzięki której można naprawdę wiele zobaczyć. Widać z niego w każdą stronę, a wrażenia potęgowane są nieco wypukłym oszkleniem w drzwiach, które umożliwia niemal pionową obserwację terenu.

Oprócz niesamowitych właściwości widokowych, jest to samolot o bardzo bezpiecznej charakterystyce lotu, bardzo poprawnie zachowujący się w każdej jego fazie. Na bardziej doświadczonych pilotach wrażenie robi wolant (a właściwie dwa), który poza (piloci wiedzą dlaczego) "fajochą wolantu" powoduje, że komfort lotu, a co też ma znaczenie - wsiadania i wysiadania z kabiny, są przeogromne.

"Nasz" egzemplarz wyposażony jest w klsyczny prędkościomierz, chyłomierz oraz busolę, natomiast rolę pozostałych przyrządów spełnia wielofunkcyjny panel LCD Stratomaster ENIGMA pozwalający na kontrolę wielu parametrów lotu w dowolnej kombinacji. Cóż, nowy samolot, nowe czasy, nowe wyposażenie.

Wyposażony w 80-konny silnik Rotax 912 z trójłopatowym śmigłem przestawialnym na ziemi, zabezpiecza bezpieczne wykonywanie lotów w warunkach pogodowych określonych przepisami dla kategorii UL.

Uwaga - teraz najważniejsze:
pracujemy nad tym i jesteśmy bardzo blisko, aby z udziałem Aeroprakta i naszego wkładu w pozyskanie rozszerzenia posiadanego przez nas Ceryfikatu o szkolenia do Świadectwa Kwalifikacji Pilota Samolotów Ultralekkich (UAP) rozpocząć cykl szkoleń na tym właśnie samolocie.
Będzie to propozycja dla osób, które nie planują kariery zawodowej zwiazanej z lotnictwem, a chcą czerpać czystą przyjemność z latania. Szkolenie do uzyskania uprawnień do pilotowania samolotów ultralekkich jest znacznie tańsze i mniej absorbujące niż szkolenie do licencji samolotowej turystycznej PPL(A). Uprawnienie to będzie ważne w całej Europie więc świat stoi otworem.

Ile byśmy nie pisali, nie opowiemy Wam tyle, co pokażą Wam zdjęcia.

Dane techniczne A22 znajdują się na stronie polskiego dystrybutora - firmy Air Profi.

Aeroklub Warmińsko-Mazurski

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony