Przejdź do treści
Źródło artykułu

Konsultacje w sprawie Ustawy o zmianie Ustawy Prawo Lotnicze

W wyniku wieloletnich, usilnych starań ARP, a ostatnio pozytywnej współpracy z nowym rządem, a w szczególności z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, środowisko lotnictwa amatorskiego otrzymało wielką szansę.

Ustawa o zmianie Ustawy o zmianie Ustawy Prawo Lotnicze jest aktem przełomowym, zredagowanym bardzo zwięźle i poprawnie i po niewielkich zmianach, które postuluje środowisko lotnicze, może iść do dalszego procedowania.

Prosimy wszystkich zainteresowanych, nie tylko członków ARP, o zgłaszanie uwag odnośnie projektu Ustawy na adres: biuro.laf_rp@wp.pl

Zarząd ARP

Uzasadnienie (fragmenty):

W projektowanej zmianie ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo Lotnicze (DZ. U. z 2016 r. poz 605 i 904), zwaną dalej "ustawą", proponuje się, zgodnie z wnioskami płynącymi od przedstawicieli środowiska lotniczego, wyłączenie nadzoru Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, będącego centralnym organem administracji państwowej, nad częścią lotnictwa cywilnego, które nie jest objęte wspólnymi wymogami unijnymi oraz przede wszystkim związane jest z wykonywaniem działalnosci lotniczej amatorsko, rekreacyjnie, sportowo, czyli szeroko pojętym lotnictwem general aviation.

W ramach tak pojętego lotnictwa cywilnego wykorzystywane są przede wszystkim statki powietrzne o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 600 kg, określane w klasyfikacji statków powietrznych jako "urządzenia latające" - są to przede wszystkim lotnie, motolotnie, paralotnie, spadochrony, "ultralekkie statki powietrzne" (samoloty, śmigłowce, wiatrakowce, szybowce), a także statki powietrzne poniżej 600 kg: budowane amatorsko i statki eksperymentalne. Takich statków oraz personel wykonujący na nich czynności lotnicze oraz podmioty eksploatujące takie statki powietrzne wyłączenie będzie przede wszystkim dotyczyć.

Projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo lotnicze dostępny jest tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony