Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowa misja i cele strategiczne Aeroklubu Polskiego

Zarząd Aeroklubu Polskiego w nowej kadencji zdecydował się na aktualizację misji oraz celów strategicznych naszej organizacji, przede wszystkim w związku z przekształceniem w roku 2013 formy organizacyjnej ze stowarzyszenia w związek sportowy w ramach dostosowania do ustawy Prawo o Sporcie. Spowodowało to zmianę charakteru członków z osób fizycznych na osoby prawne oraz konieczność położenia większego nacisku na sprawy związane ze sportem.

„Przypomnijmy, iż poprzednia sesja strategiczna, na której po raz pierwszy opracowano misję Aeroklubu Polskiego oraz główne cele strategiczne, miała miejsce w 2012 roku. Dotychczasowa misja podkreślała, że Aeroklub Polski jest wspólnotą ludzi połączonych wspólną pasją lotniczą, działaniem i tradycją” – mówi prezes Włodzimierz Skalik. „Teraz musimy przedefiniować to myślenie aby podkreślić rolę Aeroklubu Polskiego jako związku sportowego odpowiedzialnego za organizację rywalizacji oraz promocję sportu lotniczego. Obecnie przedstawiamy wypracowaną koncepcję aby promować ją wśród członków a jednocześnie zacząć wprowadzać ją w życie poprzez planowanie naszych działań tak, aby prowadziły one do realizacji wyznaczonych celów strategicznych”.

Jesteśmy przekonani, że nowo sformułowana misja dobrze przekazuje powód istnienia i motywy funkcjonowania naszej organizacji oraz wskazuje priorytety naszego działania. Zachowaliśmy odniesienie się do lotnictwa jako wspólnej łączącej nas pasji z jednoczesnym wskazaniem roli Aeroklubu Polskiego w zakresie sportu. Zależało nam, aby określenie misji można było wyrazić jasnym i zwięzłym komunikatem. Brzmi on następująco:

Aeroklub Polski – Latanie to nasza pasja. Wychowujemy podniebnych mistrzów.

W następny kroku, Zarząd Aeroklubu Polskiego określił najważniejsze cele strategiczne na najbliższą kadencję oraz dokonał przypisania kompetencji poszczególnych członków Zarządu do określonych celów, jak w zestawieniu zamieszonym na końcu tej informacji.

Cele strategiczne Aeroklubu Polskiego:
1. Promocja medialna sportu lotniczego.
2. Pozyskanie i utrzymanie sponsorów.
3. Efektywne zarządzanie rozwojem i finansowaniem dyscyplin sportu lotniczego.
4. Rozwój oferty usług i wsparcia dla organizacji zrzeszonych w AP i ich członków.
5. Aktywna komunikacja ze zrzeszonymi organizacjami.
6. Utrzymanie dyscypliny finansowej.

Takie jednoznaczne przypisanie obszarów odpowiedzialności do poszczególnych członków Zarządu powinno poprawić efektywność pracy wewnątrz Zarządu oraz usprawnić współpracę i komunikację pomiędzy Zarządem a pracownikami Biura Zarządu, a nawet szerzej z całym środowiskiem – mówi Sekretarz Generalny Bohdan Włostowski.

Przy okazji warto wspomnieć, że również Zarząd FAI opracował niedawno misję i wizję dla naszej międzynarodowej federacji. Brzmią one następująco:

Misja: FAI – globalna organizacja promująca sport lotniczy i latanie rekreacyjne.

Wizja: Świat, w którym bezpieczny udział w sportach lotniczych i lataniu rekreacyjnym jest dostępny dla każdego przy rozsądnych kosztach.

Pełny tekst misji i wizji FAI – tutaj.

Cele strategiczne Aeroklubu Polskiego oraz członkowie zarządu odpowiedzialni za ich nadzór i realizację:

(*) Prezes Zarządu Włodzimierz Skalik odpowiada ze koordynację pracy całego Zarządu

/m.p. b.w. m.g./

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony