Nowy samolot Aeroklubu Częstochowskiego
Aeroklub Częstochowski kupił kolejny samolot. To cessna 152 – dobra szkoleniowa maszyna, ceniona na świecie. Na takich lata polska kadra narodowa i odnosi wielkie międzynarodowe sukcesy.
Cessna 152 to dwumiejscowy samolot treningowy i turystyczny, produkowany przez amerykańską firmę Cessna Aircraft Company. Samolot jest popularny na świecie, często stosowany w lotniczym szkoleniu podstawowym do licencji turystycznej, zawodowej oraz innych uprawnień pilotów lotnictwa cywilnego.
– Produkcję cessny 152 zakończono w 1985 roku, ale jest ona powszechnie stosowana – mówi Michał Braszczyński, dyrektor Aeroklubu Częstochowskiego. – To samoloty proste w pilotażu, poprawne – nie utrudniają szkolenia i są przyjazne dla pilota. Nasza nowa cessna 152 jest bardzo dobrze wyposażona. To jedna z lepiej utrzymanych cessn. Jest bardzo mało nalatana. Nie była dotąd wykorzystywana w szkoleniu. To cessna aerobat. Jest dopuszczona do akrobacji. Można na niej kręcić figury akrobacyjne.
Nowo kupiona przez Aeroklub Częstochowski cessna 152 ma większe niż standardowe zbiorniki paliwa. A to ważne w sytuacji, gdy nie na wszystkich lotniskach aeroklubowych w Polsce można zatankować. Duzy zbiornik paliwa pozwoli np. na przelot z Rudnik do Suwałk i z powrotem bez konieczności tankowania.
Na cessnie lata wyczynowo Janusz Darocha, najbardziej utytułowany pilot świata oraz cała polska kadra lotnicza. Aeroklub Częstochowski ma aktualnie trzy cessny. Cieszy się z nowego zakupu, bo kolejna maszyna bardzo się przyda na rudnickim lotnisku.
– Zwiększą się nasze możliwości szkoleniowe, poprawi dostępność do samolotu dla uczniów-pilotów. W Aeroklubie Częstochowskim intensywnie się lata. Dzisiaj na niektórych samolotach przekraczamy tysiąc godzin nalotu w ciągu roku. Harmonogram latania jest dopięty na ostatni guzik. Teraz będziemy mogli łatwiej, z większym oddechem to wszystko zorganizować – cieszy się Michał Braszczyński.
Ośrodek Szkolenia Lotniczego Aeroklubu Częstochowskiego jest renomowaną szkołą, cenioną w środowisku lotniczym.
– Szkolimy nie tylko osoby z okolic Częstochowy. Przyjeżdżają do nas mieszkańcy Warszawy, a nawet Włocławka czy Suwałk. Niedawno szkoliliśmy Brytyjczyka – mówi Michał Braszczyński. – W maju tego roku Ośrodek Szkolenia Lotniczego Aeroklubu Częstochowskiego otrzymał przyznawany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego certyfikat na szkolenia do uzyskania licencji zawodowego pilota samolotowego. Mamy też program do szkolenia instruktorów. Jesteśmy najbardziej aktywnym ośrodkiem szkolenia lotniczego na terenie południowej Polski – podsumowuje dyrektor Aeroklubu Częstochowskiego. (wik)
Cessna 152 to dwumiejscowy samolot treningowy i turystyczny, produkowany przez amerykańską firmę Cessna Aircraft Company. Samolot jest popularny na świecie, często stosowany w lotniczym szkoleniu podstawowym do licencji turystycznej, zawodowej oraz innych uprawnień pilotów lotnictwa cywilnego.
– Produkcję cessny 152 zakończono w 1985 roku, ale jest ona powszechnie stosowana – mówi Michał Braszczyński, dyrektor Aeroklubu Częstochowskiego. – To samoloty proste w pilotażu, poprawne – nie utrudniają szkolenia i są przyjazne dla pilota. Nasza nowa cessna 152 jest bardzo dobrze wyposażona. To jedna z lepiej utrzymanych cessn. Jest bardzo mało nalatana. Nie była dotąd wykorzystywana w szkoleniu. To cessna aerobat. Jest dopuszczona do akrobacji. Można na niej kręcić figury akrobacyjne.
Nowo kupiona przez Aeroklub Częstochowski cessna 152 ma większe niż standardowe zbiorniki paliwa. A to ważne w sytuacji, gdy nie na wszystkich lotniskach aeroklubowych w Polsce można zatankować. Duzy zbiornik paliwa pozwoli np. na przelot z Rudnik do Suwałk i z powrotem bez konieczności tankowania.
Na cessnie lata wyczynowo Janusz Darocha, najbardziej utytułowany pilot świata oraz cała polska kadra lotnicza. Aeroklub Częstochowski ma aktualnie trzy cessny. Cieszy się z nowego zakupu, bo kolejna maszyna bardzo się przyda na rudnickim lotnisku.
– Zwiększą się nasze możliwości szkoleniowe, poprawi dostępność do samolotu dla uczniów-pilotów. W Aeroklubie Częstochowskim intensywnie się lata. Dzisiaj na niektórych samolotach przekraczamy tysiąc godzin nalotu w ciągu roku. Harmonogram latania jest dopięty na ostatni guzik. Teraz będziemy mogli łatwiej, z większym oddechem to wszystko zorganizować – cieszy się Michał Braszczyński.
Ośrodek Szkolenia Lotniczego Aeroklubu Częstochowskiego jest renomowaną szkołą, cenioną w środowisku lotniczym.
– Szkolimy nie tylko osoby z okolic Częstochowy. Przyjeżdżają do nas mieszkańcy Warszawy, a nawet Włocławka czy Suwałk. Niedawno szkoliliśmy Brytyjczyka – mówi Michał Braszczyński. – W maju tego roku Ośrodek Szkolenia Lotniczego Aeroklubu Częstochowskiego otrzymał przyznawany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego certyfikat na szkolenia do uzyskania licencji zawodowego pilota samolotowego. Mamy też program do szkolenia instruktorów. Jesteśmy najbardziej aktywnym ośrodkiem szkolenia lotniczego na terenie południowej Polski – podsumowuje dyrektor Aeroklubu Częstochowskiego. (wik)
Źródło artykułu
Komentarze